اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

آمریکا: همکاری‌های میان چین و روسیه به طور جدی در حال افزایش است

مقامات آمریکایی بر این باورند که همکاری‌های میان چین و روسیه به طور جدی در حال افزایش است و انتظار دارند این روند ادامه پیدا کند. در حالی که ایالات متحده منتظر دیدار پیش ‌روی ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه و شی، رئیس‌جمهور چین است، نگرانی‌هایی درباره عمیق‌تر شدن همکاری‌های راهبردی میان این دو کشور وجود دارد.

بر اساس گزارش‌ها، دولت آمریکا دو شرکت چینی را که در تولید تجهیزات نظامی برای روسیه در جنگ اوکراین همکاری می‌کردند، تحت تحریم‌های جدید قرار داده است. این شرکت‌ها به روسیه کمک می‌کردند تا وسایل نقلیه نظامی دوربردی را که برای نبرد در اوکراین استفاده می‌شود، تولید کند. به نظر می‌رسد که چین و روسیه تحت فشار تحریم‌ها قرار گرفته‌اند و در تلاش برای دور زدن این محدودیت‌ها هستند.

یکی از مقامات آمریکایی که نامش فاش نشده، اعلام کرد که ایالات متحده با دقت نتایج دیدار پوتین و شی را دنبال خواهد کرد و انتظار دارد که این نشست باعث تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های دو جانبه شود. این مقام همچنین اشاره کرد که هرچه آمریکا فشار بیشتری بر چین وارد کند، طرف چینی نیز ممکن است حمایت بیشتری از روسیه در جنگ اوکراین نشان دهد.

از سوی دیگر، کاخ سفید بر لزوم نظارت دقیق بر این همکاری‌ها تأکید کرده و اقدامات تنبیهی جدیدی را علیه نهادهای چینی مرتبط با همکاری نظامی با روسیه اتخاذ نموده است.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *