اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

آیا استارباکس جذابیت خود را از دست می‌دهد؟

بر اساس آخرین گزارش مالی استارباکس، فروش جهانی این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال 7 درصد کاهش یافته است. پس از انتشار این گزارش ضعیف، سهام استارباکس در معاملات پس از ساعات رسمی نزدیک به 6 درصد افت داشته است.

گزارش سه‌ماهه چهارم استارباکس نشان می‌دهد که فروش قابل مقایسه جهانی 7 درصد کاهش داشته است. همچنین، فروش قابل مقایسه در ایالات متحده 6 درصد و در چین 14 درصد کاهش یافته است.

این کاهش می‌تواند نشانه‌ای از ضعف در قدرت خرید مصرف‌کنندگان باشد، اما به نظر می‌رسد مسئله اصلی، از دست دادن جذابیت برند استارباکس در میان مشتریان است. همچنین، استارباکس اعلام کرده که پیش‌بینی مالی خود برای سال 2025 را معلق کرده است.

این افت فروش تا حدودی قابل پیش‌بینی بود، به ویژه پس از اینکه استارباکس در ماه سپتامبر مدیرعامل خود را اخراج کرد. به نظر می‌رسد مدیرعامل جدید در حال انجام تغییرات اساسی در ساختار و رویکرد شرکت است.

بر اساس بیانیه رسمی استارباکس، نتایج ضعیف شرکت عمدتاً ناشی از کاهش درآمدها در آمریکای شمالی بوده است. در این دوره، فروش قابل مقایسه در ایالات متحده 6 درصد کاهش داشته که این کاهش به دلیل افت 10 درصدی در تعداد تراکنش‌ها بوده است. هرچند میانگین ارزش تراکنش‌ها 4 درصد افزایش یافته، اما نتوانست تاثیر کاهش تراکنش‌ها را جبران کند.

سرمایه‌گذاری‌های جدید در توسعه محصولات و همچنین تبلیغات بیشتر در برنامه‌های کاربردی برای جذب مشتریان نیز موفقیت‌آمیز نبوده است.

در چین، فروش قابل مقایسه 14 درصد کاهش یافته که این افت به دلیل 8 درصد کاهش در میانگین ارزش تراکنش‌ها و 6 درصد کاهش در تعداد تراکنش‌ها بوده است. این نتایج منفی به دلیل افزایش رقابت و وضعیت ضعیف اقتصادی که بر هزینه‌های مصرف‌کنندگان تاثیر گذاشته، رخ داده است.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *