اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار

پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

 آیا بازار اوراق قرضه در حال پیش‌بینی کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان است؟

بعد از ۶ روز متوالی کاهش، امروز بازدهی اوراق قرضه دو ساله بریتانیا با کاهشی ۴.۱ نقطه‌‌پایه‌ای به پایین‌ترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسیده است. نرخ بهره فعلی بانک مرکزی انگلستان ۵.۲۵ درصد است و برای رسیدن به نرخ ۳.۸۵ درصدی طی دو سال، باید تسهیل پولی قابل توجهی صورت گیرد. این موضوع نشان‌دهنده ریسک‌های نزولی برای اقتصاد بریتانیاست، زیرا اثرات با تاخیر نرخ‌ بهره بالاتر روی روندهای اقتصادی در حال ظاهر شدن هستند.

پوند انگلستان نیز به تازگی روند اوراق قرضه دو ساله را دنبال کرده، اما همچنان نزدیک به بالاترین سطوح قیمتی خود در دو سال گذشته است. بخشی از این موضوع به دلیل ضعف دلار آمریکا نسبت داده می‌شود، زیرا ایالات متحده نیز با مشکلات رشد اقتصادی خود مواجه است. بخشی دیگر نیز به دلیل انتخابات بریتانیا و وعده‌های حزب کارگر مبنی بر عدم افزایش مالیات شرکت‌ها و عدم معرفی مالیات بر ثروت است.

در حال حاضر، همه نگاه‌ها به بانک مرکزی انگلستان است که بارها تأکید کرده محرک‌های رشد دستمزدها و قیمت‌ها در بریتانیا متفاوت از سایر کشورهاست و احتمالا تصمیم بگیرد که یک نشست دیگر برای کاهش نرخ بهره صبر کند. البته، این نوع انتظار می‌تواند برای پوند منفی باشد، زیرا نشان می‌دهد بانک مرکزی انگلستان از چرخه تسهیل پولی جهانی عقب مانده و در نهایت مجبور به کاهش بیشتر نرخ بهره برای جلوگیری از یک رکود شدیدتر خواهد شد.

 آیا بازار اوراق قرضه در حال پیش‌بینی کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان است؟
بازده اوراق 2 ساله انگلیس

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *