اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

نیویورک تایمز: اسرائیل طرح پاسخ به حمله موشکلی بالستیک ایران را تصویب خواهد کرد

کابینه امنیتی اسرائیل قرار است روز پنجشنبه برای بررسی پاسخ به حملات موشکی ایران تشکیل جلسه دهد. هفته گذشته، ایران حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به اسرائیل شلیک کرد که باعث شد تقریباً کل کشور در پناهگاه‌های تقویت‌شده قرار بگیرد.

طبق گزارشات، بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، و وزرای ارشد او در حال بحث درباره برنامه‌ریزی برای واکنش نظامی هستند. بر اساس گزارش‌ها، این کابینه به نتانیاهو و وزیر دفاع، یوآو گالانت، اختیار آغاز عملیات را خواهد داد.

وزیر دفاع اسرائیل در پیامی ویدیویی اعلام کرد که حمله اسرائیل به ایران «مرگبار، دقیق و کاملاً غافلگیرکننده» خواهد بود و افزود: «ایران نمی‌فهمد چه اتفاقی افتاده و چطور رخ داده است، اما نتایج آن را خواهد دید.»

حمله موشکی ایران در پاسخ به ترور تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های تحت حمایت ایران، مانند حماس و حزب‌الله، صورت گرفت. اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، یکی از قربانیان این ترورها بود که در ماه ژوئیه در تهران کشته شد.

بیشتر موشک‌های ایران توسط سامانه دفاعی گنبد آهنین رهگیری شد، اما یک مرد فلسطینی در کرانه باختری بر اثر سقوط قطعات موشک جان خود را از دست داد. همچنین دو پایگاه هوایی اسرائیل دچار خسارت شدند.

واسطه‌های بین‌المللی و دولت بایدن نگران آن هستند که حمله گسترده اسرائیل به ایران باعث شعله‌ور شدن درگیری‌های منطقه‌ای شود. جنگ پنهان دهه‌ها بین این دو کشور اخیراً به مرحله اقدام مستقیم رسیده و در آوریل، اسرائیل به مجتمع سفارت ایران در دمشق حمله کرد که منجر به کشته شدن چند فرمانده سپاه شد.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و ارز دیجیتال شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *