اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

به گفته منابع، کابینه امنیتی اسرائیل در پاسخ به ایران تشکیل جلسه داد، اما رای خیر!

به گزارش واشنگتن پست، کابینه امنیتی اسرائیل روز پنج‌شنبه جلسه‌ای برگزار کرد، اما بدون رأی‌گیری درباره اقدام نظامی علیه ایران این جلسه به پایان رسید و همچنان زمان دقیق حمله احتمالی نامشخص است.

مقامات اسرائیلی وعده داده‌اند که در واکنش به پرتاب تقریباً ۲۰۰ موشک بالستیک توسط ایران به سمت اسرائیل در تاریخ ۱ اکتبر، واکنش نظامی نشان خواهند داد. انتظار می‌رفت که در این جلسه کابینه، برنامه حمله به ایران تصویب یا به نخست‌ وزیر بنیامین نتانیاهو و وزیر دفاع یوآو گالانت اختیار عمل برای اجرای این حمله داده شود.

یک مقام اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت که حمله همچنان در دست برنامه‌ریزی است، اما تأخیر در تصمیم‌گیری کابینه به دلیل ادامه مشورت‌ها با دولت بایدن، رئیس جمهور آمریکا، رخ داده است. او افزود که کابینه می‌تواند در هر زمان به‌ صورت تلفنی تشکیل جلسه داده و رأی‌گیری کند.

کاخ سفید اعلام کرده که دادن پاسخ به ایران قابل توجیه است، اما از اسرائیل خواسته تا از حمله جدی که احتمالا به گسترش درگیری‌ها منجر شود، از جمله حملات به تأسیسات هسته‌ای یا نفتی، خودداری کند. دفتر نخست ‌وزیری اسرائیل و ارتش این کشور از اظهار نظر درباره تأخیر در رأی‌گیری کابینه یا زمان‌بندی احتمالی عملیات نظامی خودداری کردند.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *