اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار

پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

به گفته یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ، پیروزی ترامپ به نفع بازارها خواهد بود

جان پاولسون، یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ و حامی ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC اظهار داشت که انتظار دارد فدرال رزرو در هفته آینده نرخ بهره را ۵۰ نقطه‌پایه کاهش دهد.

پاولسون همچنین پیش‌بینی کرد که در صورت پیروزی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی، در انتخابات، قیمت طلا به شدت افزایش خواهد یافت، اما بازارهای مالی با سقوط مواجه خواهند شد. از نظر او، پیروزی ترامپ به تقویت رشد اقتصادی و مهار تورم منجر می‌شود، در حالی که پیروزی هریس اقتصاد را دچار رکود خواهد کرد.

پاولسون که به دلیل پیش‌بینی دقیق حباب بازار مسکن در سال ۲۰۰۸ شهرت یافت، در این مصاحبه تأکید کرد که سرمایه‌گذاری در حال حاضر یک فرصت مناسب است. او به این موضوع اشاره کرد که در گذشته ما با یک حباب در بدهی‌های دولتی مواجه بودیم (در دوران نرخ بهره منفی)، اما دیگر چنین شرایطی را پیش‌بینی نمی‌کند. وی همچنین نسبت به تاثیر منفی ادامه کسری‌های بودجه بالا و افزایش مالیات‌ها بر اقتصاد هشدار داد و گفت که این مسائل می‌تواند به اقتصاد آسیب بزند.

پاولسون معتقد است که اگر مالیات بر سود سرمایه به ۴۰ درصد افزایش یابد و مالیات بر سود تحقق‌نیافته اعمال شود، و همچنین اگر کاهش مالیاتی که در دوران ترامپ تصویب شده بود منقضی گردد، بازارها دچار افت جدی خواهند شد.

پاولسون در صورتی که هریس در انتخابات پیروز شود، سرمایه خود را بیشتر به صورت نقد نگه خواهد داشت و سرمایه‌گذاری‌اش را در طلا افزایش خواهد داد. به گفته او، دلیل اصلی افزایش قیمت طلا کاهش اعتماد به پول‌های کاغذی است و داشتن ۱۰ درصد از سرمایه در طلا می‌تواند یک تصمیم محتاطانه برای سرمایه‌گذاران باشد.

پاولسون در پایان تأکید کرد که عملکرد بازارهای مالی به نتیجه انتخابات وابسته است. او معتقد است که در صورت پیروزی ترامپ، بازار سهام رشد خواهد کرد، نرخ بهره کاهش خواهد یافت، درآمدها افزایش می‌یابد و اقتصاد شکوفا خواهد شد.

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *