اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

به گفته CIBC، نرخ بهره بانک مرکزی کانادا در دسامبر 0.5 درصد کاهش خواهد یافت

بر اساس گزارش جدیدی از CIBC، انتظار می‌رود که بانک مرکزی کانادا در ماه دسامبر 0.5 درصد دیگر نرخ بهره خود را کاهش دهد.

آوری شنفلد، اقتصاددان ارشد CIBC، در این خصوص اظهار کرده است که با وجود نرخ بهره 3.75 درصدی فعلی که همچنان در سطح محدودکننده قرار دارد، برای جلوگیری از کاهش دوباره 0.5 درصدی در ماه دسامبر، باید تغییرات اساسی در وضعیت اقتصادی رخ دهد.

شنفلد معتقد است که بانک مرکزی کانادا بدون دلیل موجه، نرخ بهره را بالاتر از سطح خنثی نگه داشته؛ در حالی که سرعت رشد اقتصادی به وضوح در حال کاهش است. همچنین، CIBC با این دیدگاه که بازار مسکن در سال آینده به عنوان محرک رشد اقتصادی عمل خواهد کرد، مخالف است.

پیش‌بینی رشد اقتصادی بانک مرکزی کانادا برای دو سال آینده به طور متوسط 2.2 درصد تخمین زده می‌شود که تغییر چندانی نسبت به پیش‌بینی قبلی ندارد و این پیش‌بینی با توجه به شرایط پولی آسان‌تر ارائه شده است.

با این حال، دیدگاه CIBC برای سال 2025 نسبت به بانک مرکزی کانادا کمتر خوش‌بینانه است، ولی رشد قابل توجهی را برای سال 2026 پیش‌بینی می‌کند که در نهایت به نتایج مشابهی منجر خواهد شد.

هر دو پیش‌بینی بر افزایش مصرف سرانه پس از دوره‌ای از ضعف استوار هستند. با این حال، CIBC معتقد است که رشد بازار مسکن تا سال 2026 به تأخیر خواهد افتاد و آغاز ساخت واحدهای چندگانه در سال 2025 به دلیل فروش‌های ضعیف پیش‌ساخت امسال با تأخیر مواجه خواهد شد.

همچنین CIBC پیش‌بینی می‌کند که سرعت رشد نیروی کار با کاهش همراه خواهد بود، اما این کاهش با بهبود بهره‌وری پس از دو سال افت، جبران خواهد شد.

در حال حاضر، بازار تنها 6 درصد احتمال برای کاهش بزرگ دیگری توسط بانک مرکزی کانادا در نظر گرفته است، اما با پیش‌بینی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کانادایی مبنی بر کاهش 0.5 درصدی دیگر، انتظار می‌رود که این احتمال افزایش یابد.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *