اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

بیانیه پولی بانک مرکزی کانادا: بازار کار همچنان در وضعیت ضعیفی قرار دارد

رشد واقعی دستمزدها همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از رشد بهره‌وری بوده است.

با توجه به کاهش سرعت رشد قیمت‌ها و عادی شدن انتظارات تورمی کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان، پیش‌بینی می‌شود که تورم در دوره پیش‌بینی، با تعادل تقریبی بین فشارهای افزایشی و کاهشی، در محدوده هدف باقی بماند.

پیش‌بینی می‌شود تورم در سال 2024 به طور متوسط 2.5 درصد (در مقایسه با 2.6 درصد در ماه ژوئیه)، در سال 2025 به 2.2 درصد (در مقایسه با 2.4 درصد) و در سال 2026 به 2 درصد (بدون تغییر نسبت به پیش‌بینی قبلی) برسد.

با در نظر داشتن مازاد عرضه کنونی در اقتصاد و مشروط بر آنکه رشد اقتصادی مطابق با آخرین پیش‌بینی‌ها ادامه یابد، آمادگی داریم تا در نشست‌های آتی نرخ بهره را بیشتر کاهش دهیم.

اگرچه مصرف کل رو به افزایش بوده، اما مصرف سرانه در حال کاهش است؛ پیش‌بینی می‌شود از ابتدای سال 2025 تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر روند صعودی به خود بگیرد.

پیش‌بینی رشد اقتصادی سال 2024 را بدون تغییر در سطح 1.2 درصد حفظ و برای سال‌های 2025 و 2026 به ترتیب رشد 2.1 درصد (بدون تغییر نسبت به ماه ژوئیه) و 2.3 درصد (در مقابل 2.4 درصد پیش‌بینی شده قبلی) را پیش‌بینی می‌کنیم.

رشد ناخالص داخلی سالانه در سه‌ماهه دوم به 2.1 درصد رسیده است (در مقایسه با پیش‌بینی 1.5 درصدی ماه ژوئیه) و برای سه‌ماهه‌های سوم و چهارم به ترتیب رشد 1.5 درصد (در مقابل 2.8 درصد) و 2 درصد پیش‌بینی می‌شود.

ریسک‌های مرتبط با چشم‌انداز تورمی در حال حاضر متعادل بوده و با توجه به شروع روند کاهشی تورم مسکن، انتظار می‌رود تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده در محدوده ۲ درصدی باقی بماند و شاخص هسته آن نیز مسیر نزولی تدریجی را طی کند.

شکاف تولید در سه‌ماهه سوم بین 0.75 تا 1.75 درصد منفی باقی ماند و نسبت به سه‌ماهه دوم تغییرات چندانی نداشت.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *