اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار

پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

ترامپ: برای هر خودرویی که از مرز مکزیک عبور می‌کند، تعرفه صد درصدی اعمال خواهیم کرد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرده است که قصد دارد بر تمامی خودروهایی که از مرز مکزیک وارد ایالات متحده می‌شوند، ۱۰۰ درصد تعرفه وضع کند. این اظهار نظر با توافق جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی (USMCA) که خود ترامپ آن را مذاکره کرده بود، در تضاد است.

طبق این توافق، ۷۵ درصد از ارزش یک خودرو باید از قطعات تولید شده در آمریکای شمالی باشد، درصد معینی از کارکنان باید حداقل ۱۶ دلار در ساعت دستمزد دریافت کنند و ۷۰ درصد از فولاد و آلومینیوم مورد استفاده نیز باید از آمریکای شمالی تأمین شود.

کارخانه‌های بزرگ خودروسازی آمریکا، از جمله سه خودروساز بزرگ این کشور، همگی در مکزیک کارخانه دارند و حتی شرکت تسلا نیز سال‌هاست که برنامه‌هایی برای ساخت کارخانه در مکزیک دارد. این تصمیم ترامپ می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر این صنایع داشته باشد.

البته باید توجه داشت که اظهارات ترامپ همواره با احتیاط نگریسته می‌شود. در حال حاضر، بسیاری از تولیدکنندگان چینی در حال احداث کارخانه‌هایی در مکزیک هستند و به نظر می‌رسد ترامپ در پی راه‌هایی است تا بر این تولیدات تعرفه‌های سنگین وضع کند.

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *