اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار

پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

حاشیه‌ها در مورد کلاهبرداری پروژه همستر

حاشیه‌ها در مورد کلاهبرداری پروژه همستر

شایعات پیرامون کلاهبرداری همستر کامبت از کجا آمده است؟

شایعاتی در فضای مجاز در مورد احتمال از بین رفتن همستر کامبت پیچیده است، تصویر زیر در منابع مختلف رد و بدل می‌شود که ادعای یک کاربر است و هنوز سندی مبنی بر درست آن نیست.

حاشیه‌ها در مورد کلاهبرداری پروژه همستر

در این تصویر نوشته شده است که:

«لیست شدن همستر شاید منتفی شود.

بیش از 200 میلیون کاربر، منتظر لیست شدن توکن همستر هستند اما پروژه به علت اختلافات داخلی مدیران درست پیش نمی‌رود. برخلاف قول پرداخت 18.6 درصد از سود بازی به سرمایه‌‌گذاران، بنیانگذار این بازی این موضوع را انکار می‌کند و از پرداخت به سرمایه‌گذاران امتناع می‌کند. سرمایه‌گذاران در پی ایجاد پرونده قضایی هستند، به همین دلیل لیست شدن همستر منتفی شده است.

به نظر می‌رسد این پروژه کلاهبرداری باشد: وعده‌های شکسته شده، فریب مدیران، دزدی از سرمایه‌گذاران.»

بیش از این پست که توسط یک کاربر ناشناس نوشته شده است اطلاعاتی در دسترس نیست، اما اخبار مثبتی در دیگر منابع وجود دارد که شاید بتوان به آنها برای تداوم پروژه و امکان لیست شدن همستر دل بست. برای مثال در وبسایت معتبر کوین‌تلگراف آمده است که اخیرا این پروژه پیشنهاد سرمایه‌گذاری‌های جسورانه مبنی بر سرمایه جدید را رد کرده است در حالیکه بطور معمول پروژه‌های ارز دیجیتال این پیشنهادات را می‌پذیرند. اما مدیران همستر گفته‌اند که منابع کاربران برای آنها نسبت به منافع سرمایه‌گذاران اولویت بالاتری دارد.

در این خبر میخوانیم که:

«طبق اعلامیه‌ای که تیم همستر کامبت منتشر کرده است، گفته شده است که تصمیم رد پیشنهاد سرمایه‌گذاری‌های جسورانه به دنبال محافظت از پایگاه بازیکنان خود و حفظ تمرکز بر ارائه یک تجربه بازی شایسته است که به کاربران برای مشارکت پاداش می‌دهد.

این در تضاد با سایر پروژه‌های رمزنگاری است که سرمایه‌گذاران خطرپذیر (جسورانه) را می‌پذیرند، اما تیم همستر می‌گوید ممکن است جذب سرمایه موجب شود منافع سرمایه‌گذاران بر منافع کاربران اولویت یابد، اما ما به دنبال آن نیستیم. تیم همستر فاش نکرد که کدام شرکت‌ها برای تامین مالی بازی مبتنی بر تلگرام خود علاقه نشان داده‌اند.»

حاشیه‌ها در مورد کلاهبرداری پروژه همستر
تصویر از وبسایت کوین‌تلگراف: شامل متن خبر و توییتی از صفحه رسمی همستر کامبت

قیمت همستر در بازار

طی یک ماه گذشته قیمت همستر کامبت بیش از 50 درصد ریزش کرده است، چیزی که به ما می‌گوید حمایت سرمایه‌گذاران از این پروژه چندان قوی نیست و همچنین در صورت ارائه ایردراپ این پروژه و همچنین لیست شدن آن، چه انتظاری می‌توان از قیمت همستر داشت. به نظر می‌رسد حتی در صورت لیست شدن همستر، وضعیت این تومن خوب نخواهد بود و امکان افت خیلی سریع قیمت وجود دارد تا جایی که کل آورده هر کاربر مبلغ کمی باشد و ارزش صرف وقت روی آن را به شدت کاهش بدهد.

همستر فقط در صرافی OKX در بازار آتی معامله می‌شود و حجم معاملات آن به شدت پایین است بطوریکه کل حجم معاملات باز روی آن نزدی 300 هزار توکن هست که با قیمت فعلی، کمتر از 50 هزار دلار برآورد می‌شود.

نات‌کوین که حدودا سه ماه پیش در ماه می لیست شد اکنون نزدیک 70 درصد از سقف خود افت کرده است بنابراین می‌توان انتظار داشت که همستر نیز در صورت لیست شدن شروع به طی کردن مسیر نزول کند.

با شایعات کنونی در مورد احتمال کلاهبرداری همستر، حتی در صورت لیست شدن همستر کامبت، مدیران این پروژه با چالش بزرگی روبرو هستند تا شور و اشتیاق کاربران برای فروش را کنترل کنند و از قیمت این توکن حمایت کنند ولی بد نیست بدانید حتی رمزارهایی مثل شیبا که یکی از برندگان بازار ارز دیجیتال در روند صعودی قبلی بودن اکنون با فاصله خیلی زیادی نسبت به سقف خود در حال معامله هستند.

حاشیه‌ها در مورد کلاهبرداری پروژه همستر
چارت قیمت همستر

تاثیر کلاهبرداری همستر بر قیمت تون‌کوین

همچنین با توجه به این که همستر بر بستر تون‌کوین پیاده‌سازی شده است و یکی از دلایل رشد قیمت تون‌کوین در چند هفته اخیر، اخبار مربطو به لیست شدن همستر کامبت بود، می‌توان انتظار داشت که در صورت مسجل شدن کلاهبرداری پروژه همستر، می‌بایست قیمت تون‌کوین ریزش کند اما هنوز تغییرات منفی در قیمت تون‌کوین شاهد نبودیم بنابراین شایعات مربوط به عدم لیست شدن همستر را فعلا نیاز نیست جدی بگیریم مگر اینکه تاثیرات آن را در رمزارز TonCoin نیز شاهد باشیم.

بازار ارز دیجیتال بطور کل طی روز جاری فضای مثبتی دارد و اغلب رمزارزها مثبت هستند بنابراین اگر تون‌کوین مسیر متفاوتی را طی کند و نزول کند می‌توان به معنای تاثیر نسبی این اخبار منفی دانست.

حاشیه‌ها در مورد کلاهبرداری پروژه همستر

کلام آخر درباره شایعات کلاهبرداری همستر

هنوز در مورد لیست نشدن یا کلاهبرداری همستر خبر رسمی یا قابل اتکایی را شاهد نبودیم و آنچه در فضای مجازی در حال پخش شدن است را نمی‌توان تایید کرد اما از سوی دیگر باید بدانیم که معمولا اتفاقات بزرگ با شایعه آغاز خواهند شد بنابراین بهتر است همزمان به خبرهای بعدی نیز نوجه کنیم و منابع را دنبال کنیم.

 

عضو کانال خبر ما در تلگرام شوید.

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *