اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار

پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

 درگیری‌ شدید بین روسیه و اوکراین در منطقه کُرسک ادامه دارد

 درگیری‌ شدید بین روسیه و اوکراین در منطقه کُرسک ادامه دارد
جنگ روسیه و اوکراین

در روز شنبه، روسیه با هزاران نیروی اوکراینی که تا عمق ۲۰ کیلومتری (۱۲ مایل) وارد خاک روسیه شده بودند، در حال نبرد بود. این حمله اوکراین بزرگ‌ترین حمله به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌آید.

نیروهای اوکراینی به طور ناگهانی از مرز روسیه عبور کرده و به سمت غرب منطقه کُرسک پیشروی کردند. این حمله ممکن است با هدف کسب برتری در مذاکرات آتش‌بس احتمالی پس از انتخابات ایالات متحده انجام شده باشد. نیروهای اوکراینی با پشتیبانی پهپادها و آتش سنگین توپخانه، به سرعت در حال تصرف مناطقی از خاک روسیه بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور در حال دفع حملات اوکراینی‌ها هستند و نبردهای شدیدی در اطراف روستاهای مالایا لوکنا، اولگوکا و ایواشکوسکویه در حال انجام است. به دلیل جدیت وضعیت، روسیه یک رژیم امنیتی گسترده در سه منطقه مرزی اعمال کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، این حمله را یک تحریک بزرگ توصیف کرده و با وجود ادعای مقامات نظامی روسیه مبنی بر متوقف شدن پیشروی اوکراینی‌ها، هنوز نتوانسته‌اند نیروهای اوکراینی را به عقب برانند.

این حمله اوکراین باعث شده برخی در مسکو بپرسند که چگونه اوکراین توانسته به این راحتی به منطقه کُرسک نفوذ کند. در همین حال، جنگ در حال حاضر در یک نقطه حساس قرار دارد، زیرا کی‌یف نگران این است که حمایت ایالات متحده در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر کاهش یابد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که نیروهای اوکراینی به سمت ایستگاه هسته‌ای کُرسک در حال پیشروی هستند، که بخش عمده‌ای از برق جنوب روسیه را تأمین می‌کند. در این ایستگاه شش راکتور وجود دارد که دو تا از آن‌ها غیرفعال و دو تا در حال ساخت هستند.

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *