اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

صدراعظم آلمان: تا پایان ماه جاری اختلافات با چین حل خواهد شد

در پی افزایش تنش‌ها بین چین و تایوان، شولتز، صدراعظم آلمان، طی سخنانی درباره این موضوع گفت که «هیچ‌کس نباید تلاش کند تا با استفاده از زور وضعیت را تغییر دهد.» شولتز نیز در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که تا پایان ماه جاری راه‌حلی برای مسئله تعرفه‌های مربوط به خودروهای برقی پیدا شود.

در همین راستا، وزارت دفاع چین هشدار داد که اقدامات ارتش این کشور در مواجهه با هرگونه تحریک برای استقلال تایوان شدت خواهد یافت تا زمانی که مسئله تایوان به‌طور کامل حل شود.

از سوی دیگر، فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، درباره تعرفه‌های چین اظهار داشته که به دنبال ایجاد شرایط برابر در مذاکرات با چین است. وی تأکید کرد که مذاکرات با پکن درباره موضوعات جبران خسارت، از جمله تعهدات قیمتی یا سرمایه‌گذاری‌های چین در اروپا ادامه دارد و حتی در صورت اعمال تعرفه‌ها، این گفت‌وگوها متوقف نخواهد شد.

به علاوه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیشنهاداتی از اتاق بازرگانی چین و همچنین از صادرکنندگان مستقل خودروهای برقی دریافت کرده که در ارتباط با قیمت‌گذاری خودروهای برقی به اروپا ارائه شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد دستیابی به یک توافق تا پایان ماه اکتبر، زمانی که تحقیقات اتحادیه اروپا پایان می‌یابد، بسیار دشوار باشد. اتحادیه اروپا همچنین تأکید کرد که تعیین یک قیمت حداقل واحد برای خودروهای برقی چینی به عنوان جایگزین تعرفه‌ها، کارآمد نخواهد بود و راه‌حل مناسبی به شمار نمی‌آید.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *