اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

صندوق بین‌المللی پول: چشم‌انداز اقتصادی جهانی با چالش‌های جدی روبرو است

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی‌های اقتصادی برای سال‌های آینده را به‌روزرسانی کرده است. IMF اعلام کرده که ریسک‌های چشم‌انداز اقتصادی جهانی بیشتر به سمت کاهش متمایل شده است.

در سطح جهانی، IMF پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ را به ۳.۳ درصد افزایش داده، اما این رقم برای سال ۲۰۲۵ به ۳.۱ درصد کاهش یافته است. همچنین این نهاد پیش‌بینی کرده که تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد برسد، در حالی که این عدد نسبت به پیش‌بینی قبلی در ماه ژوئیه تغییری نداشته است.

شایان ذکر است عواملی چون درگیری‌ها، حمایت‌گرایی و افزایش نرخ بهره از جمله تهدیداتی هستند که بر رشد اقتصادی جهانی سایه افکنده‌اند.  به گفته IMF، تنش‌های تجاری می‌تواند افت رشد نیم درصدی در رشد جهانی را به همراه داشته باشد.

برای اقتصاد ایالات متحده که همچنان پیشتاز رشد در جهان به شمار می‌رود، پیش‌بینی رشد سال ۲۰۲۵ به ۱.۹ درصد و رشد سال ۲۰۲۴ به ۲.۵ درصد افزایش یافته است. در مقابل، پیش‌بینی رشد اقتصادی ناحیه یورو برای سال ۲۰۲۴ به ۱.۲ درصد و برای سال ۲۰۲۵ به ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

در مورد اقتصاد ژاپن، IMF پیش‌بینی کرده که رشد این کشور در سال ۲۰۲۵ به ۱.۱ درصد خواهد رسید که ناشی از افزایش رشد واقعی دستمزدها و رشد مصرف داخلی است. با این حال، پیش‌بینی رشد اقتصادی ژاپن برای سال ۲۰۲۴ به ۰.۳ درصد کاهش یافته، در حالی که در گزارش قبلی ۰.۷ درصد پیش‌بینی شده بود. همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را به‌تدریج تا حدود ۱.۵ درصد افزایش دهد.

برای اقتصاد آلمان، IMF پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۵ به ۰.۸ درصد برسد، که نسبت به پیش‌بینی قبلی که ۱.۳ درصد بود، کاهش یافته است. همچنین، IMF معتقد است اقتصاد آلمان در سال جاری با رکود مواجه می‌شود و رشد آن به جای ۰.۲ درصد، صفر خواهد بود.

در نهایت، IMF پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۴ به ۴.۵ درصد و در سال ۲۰۲۵ به ۴.۷ درصد کاهش یابد.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *