اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

طبق گزارشات، آمریکا از یک طرح آتش‌بس در غزه رونمایی کرده است

دولت بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به بررسی گزینه‌های جدید برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه و آزادسازی گروگان‌ها می‌پردازد. به گفته مقامات آمریکایی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه پیش از ترک تل‌آویو به خبرنگاران اعلام کرد که در جلسه‌ای با خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی در غزه درباره گزینه‌های جدید بحث کرده است.

بلینکن ابتدا به مذاکرات درباره طرح آتش‌بس جامع که آمریکا ماه‌ها آن را دنبال کرده ولی توسط حماس رد شده بود، اشاره کرد و در ادامه گفت که ایالات متحده در حال بررسی چارچوب‌ها و راه‌حل‌های جدید است.

اگرچه بلینکن جزئیات بیشتری ارائه نداد، اما یک مقام ارشد آمریکایی اظهار داشت که این صحبت‌ها به احتمال توقف موقت حملات اسرائیل به غزه در ازای آزادی تعداد محدودی از گروگان‌ها اشاره دارد. به گفته مقامات اسرائیلی، این کشور اخیراً با مصر درباره آتش‌بس کوتاه‌مدت، به مدت حدود یک هفته و نیم، در ازای آزادی برخی از ۱۰۱ گروگان در غزه که بسیاری از آنها احتمالاً جان باخته‌اند، مذاکره کرده است.

این طرح جدید، با طرح قبلی که آزادسازی تمامی گروگان‌ها در ازای آزادی هزاران زندانی فلسطینی و تعهد اسرائیل به پایان جنگ را مطرح می‌کرد، تفاوت دارد. مقامات آمریکایی امیدوارند که حماس، پس از مرگ یحیی سنوار، رهبر خود، که بلینکن او را «مهم‌ترین مانع» برای توافق بزرگتر نامید، آمادگی بیشتری برای مذاکره نشان دهد. همچنین آمریکا از هرگونه وقفه کوتاه در درگیری‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه و ایجاد فضا برای مذاکرات بیشتر استقبال می‌کند.

این مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که دولت بایدن از این رویکرد استقبال می‌کند. بلینکن در دیدار با خانواده‌های گروگان‌ها نیز بار دیگر تعهد خود را به آزادسازی تمامی گروگان‌ها و عدم ترک هیچ یک از آنها تکرار کرد.

هنوز مشخص نیست که این رویکرد جدید تا چه حد موفق‌تر از تلاش‌های قبلی خواهد بود، زیرا حماس اعلام کرده است که بدون تعهد اسرائیل به پایان جنگ، هیچ گروگان دیگری را آزاد نخواهد کرد و رهبران باقی‌مانده آن نیز پس از مرگ سنوار، موضع خود را نرم‌تر نکرده‌اند.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *