اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار

پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

قیمت انس طلا در پایان هفته معاملاتی بازار جهانی

قیمت انس در پایان هفته معاملاتی بازار جهانی چقدر بود؟

انس جهانی طلا در حالی هفته خود را در قیمت 2506 دلار خاتمه داد که اولا قیمت برای اولین بار از مرز 2500 دلار گذشت، دوما بیش از 3 درصد در مجموع هفته رشد داشت که 2 درصد از آن در آخرین روز هفته معاملاتی (جمعه) بود.

قیمت انس طلا در پایان هفته معاملاتی بازار جهانی
چارت قیمت انس طلا

قیمت طلا در ایران چه تغییراتی کرد؟

با توجه به اینکه قیمت انس به دلار است، باید تغییرات قیمت دلار و طلا را بطور همزمان محاسبه کنیم تا تغییرات قیمت طلا در ایران را محاسبه کنیم. دلار از ابتدای هفته معاملاتی بازار جهانی (دوشنبه) که در قیمت 59800 تومان بود به قیمت 58800 تومان در پایان روز جمعه کاهش یافت که نزدیک 1.5 درصد کاهش محسوب می‌شود اما از سوی دیگر انس طلا 3 درصد رشد داشت، بنابراین قیمت طلا در ایران باید حداقل 1.5 درصد رشد ثبت کند اما تا پایان روز جمعه تغییری در قیمت سکه امامی و طلای 18 عیار رخ نداد بنابراین در روز شنبه با بازگشایی بازارهای ایران انتظار کمی رشد در قیمت طلا می‌رود.

چه عواملی موجب افزایش قیمت انس طلا شدند؟

در چند هفته اخیر آنچه بیش از همه از قیمت طلا حمایت کرد از قبیل زیر است:

  • عوامل سیاسی و ژئوپلیتیک از جمله افزایش تنش میان کشورهایی از جمله ایران و اسرائیل و همچنین حمله زمینی اوکراین به داخل مرزهای روسیه.
  • انتظارات کاهش نرخ بهره از فدرال رزرو آمریکا
  • بهبود نسبی داده‌های اقتصادی ایالات متحده همزمان با داده تورم کمتر از انتظارات از آمریکا

 

چشم‌انداز طلا برای هفته آینده چگونه است؟

اخیرا عواملی بودند که چندان به نفع طلا نبودند با این وجود انس طلا مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت و قیمت آن بر خلاف فلزاتی از قبیل مس و نقره چندان افت نکرد بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به تنش‌های اخیر سیاسی، قیمت فعلا مورد حمایت قرار بگیرد و حتی اگر رشد بزرگی نکند در محدوده 2500 یا بالاتر بماند اما چنانچه به قیمتهای بالای 2550 برسد پتانسیل اصلاح را می‌توان متصور بود.

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *