اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

مقامات کاخ سفید در مورد یارانه‌های چین ابراز نگرانی کرده‌اند

به گفته سینگ، مشاور اقتصادی کاخ سفید، رشد بی‌سابقه‌ای در میزان و سرعت یارانه‌های اقتصادی چین مشاهده می‌شود. سینگ همچنین به این نکته اشاره کرد که داده‌ها نشان می‌دهد چین از قدرت بازار خود برای به دست آوردن اهرم‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی استفاده می‌کند.

در همین حال، یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، به چالش‌های اقتصادی مرتبط با سیاست‌های چین پرداخت و خاطرنشان کرد اجماع جهانی بر این است که مقامات چینی باید سهم مصرف‌کنندگان از درآمد را افزایش دهند.

یلن همچنین به تأثیرات تعرفه‌های پیشنهادی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌ جمهوری، اشاره کرد. ترامپ در طرح خود تعرفه ۱۰ درصدی بر تمام کالاهای وارداتی و تعرفه‌هایی بالاتر از ۶۰ درصد بر واردات از چین را پیشنهاد داده است. اقتصاددانان هشدار داده‌اند که این تعرفه‌ها می‌تواند منجر به افزایش تورم شود.

یلن در سخنرانی خود در شورای روابط خارجی، با ذکر ریسک‌های این تعرفه‌های بالا و نامتمرکز، به مشکلات احتمالی مانند افزایش قیمت برای خانوار آمریکایی و کاهش رقابت اقتصادی اشاره کرد. هرچند یلن به طور مستقیم به ترامپ اشاره نداشت، اما تأثیرات منفی چنین سیاست‌هایی را بر اقتصاد آمریکا مطرح کرد.

گفتنی است که یلن پیش از این ریاست فدرال رزرو را بر عهده داشت و در حال حاضر با یک انتصاب سیاسی در نقش وزیر خزانه‌داری فعالیت می‌کند.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *