اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

چرا کسری مالی ایالات متحده برای بازده سهام این کشور بسیار مهم است؟

اهمیت کسری بودجه ایالات متحده و تأثیرات آن بر بازارهای سهام، به ویژه پس از انتخابات آتی، مسئله‌ای است که باید به آن پرداخته شود. داده‌های جدید نشان می‌دهد که دولت آمریکا به مراتب بیشتر از درآمدهای خود هزینه می‌کند و این روند می‌تواند برای اقتصاد و بازارهای مالی بسیار مهم باشد.

در سال ۲۰۲۳، مخارج کل دولت به ۶.۱۳ تریلیون دلار و درآمدهای آن به ۴.۴۴ تریلیون دلار رسید که منجر به کسری بودجه ۱.۶۹ تریلیون دلاری شد. این نابرابری مالی یا باید از طریق افزایش شدید مالیات‌ها یا کاهش قابل ‌توجه هزینه‌ها اصلاح شود.

اما با توجه به اینکه حدود ۹۰۰ میلیارد دلار از این مخارج مربوط به پرداخت بهره بدهی‌ها بوده، دست دولت برای اصلاح این وضعیت بسته است.

با وجود این مشکلات مالی، به نظر می‌رسد که این بحران به آینده موکول شود. حدود ۱۴ سال پیش، جناح تی پارتی جمهوری‌خواهان با هدف کاهش کسری بودجه قدرت گرفتند، اما با وجود افزایش نفوذ این جناح، کسری بودجه همچنان وجود دارد. انتظار می‌رود که پس از انتخابات، همان سیاست‌مداران قدیمی که خواستار کاهش کسری هستند، نقش مؤثری در کنگره داشته باشند، اما سوال اساسی این است که آیا واقعاً اقدامی برای کاهش کسری بودجه انجام خواهد شد یا خیر.

یکی از نظریات مطرح‌ شده توسط پل تودور جونز، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران صندوق‌های پوشش ریسک، این است که کاهش مالیات‌های ترامپ باید پایان یابد، اما وی به این نکته اشاره می‌کند که احتمال وقوع چنین اتفاقی کم است. او معتقد است که روند افزایش کسری بودجه حتی از دوره بعدی ریاست ‌جمهوری نیز فراتر خواهد رفت.

به گفته دویچه بانک، طی ۹۰ سال گذشته، کسری‌های بزرگتر به رشد بازارهای سهام و حفظ ثبات اقتصادی کمک کرده‌اند. این بانک استدلال می‌کند که بازدهی آتی سهام به میزان زیادی به سمت و سوی کسری بودجه بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، شرکت تسلا با سود غیرمنتظره ۲.۵ میلیارد دلاری همراه شده، اما ۷۳۹ میلیون دلار از این سود به دلیل اعتبارات قانونی است که در واقع به یارانه‌های دولتی مربوط می‌شود. اگر این حمایت‌ها حذف شوند، ارزش سهام چه تغییری خواهد کرد؟

در پایان، انتخابات پیش‌رو می‌تواند تأثیرات متفاوتی بر وضعیت مالی آمریکا داشته باشد. برخی از احتمالات شامل پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس و سنا است که می‌تواند باعث گردد سیاست‌های مالی سختگیرانه‌تری در پیش گرفته شود، هرچند احتمال آن کم است. در یکی دیگر از سناریوهای محتمل، پیروزی ترامپ در ریاست جمهوری و کنترل مجلس نمایندگان توسط دموکرات‌ها می‌تواند منجر به افزایش نظارت مالی دموکرات‌ها شود، به ویژه با پایان یافتن کاهش مالیات‌های ترامپ تا سال ۲۰۲۵.

در هر صورت، بازارهای مالی با دقت چشم به نتیجه انتخابات و سیاست‌های مالی آینده دارند، چرا که این مسائل تأثیر مستقیم بر بازدهی سهام خواهند داشت.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *