اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

چشم‌انداز کوتاه‌مدت یورو در برابر دلار: احتیاط لازم است!

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در گزارش اخیر خود، نسبت به ریسک‌های نزولی کوتاه‌مدت در نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا (EURUSD) هشدار داده است. با وجود ضعف فعلی روند یورو، بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد سیاست پولی خود را به طور قابل توجهی تسهیل نخواهد کرد. این امر می‌تواند در کوتاه‌مدت به حمایت از یورو کمک کند.

پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا در نشست پولی این هفته همچنان رویکرد محتاطانه خود را حفظ کند و برخلاف انتظارات، به ارائه راهنمایی‌های صریح‌تر در مورد سیاست‌های آینده نپردازد. حتی در صورت کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره که مورد انتظار است، احتمالاً این بانک مرکزی به تغییر جدی در سیاست‌های خود فکر نخواهد کرد.

فرایند تدریجی کاهش نرخ بهره به این معناست که سیاست‌گذاران به داده‌های مستند و قانع‌کننده‌ای برای هر مرحله از کاهش نیاز دارند. این امر باعث شده تا یورو نسبت به داده‌های اقتصادی ناامیدکننده‌ی اخیر، مقاومت بیشتری نشان دهد و کاهش شدیدی نداشته باشد.

در صورتی که بانک مرکزی اروپا رویکردی پیش‌دستانه‌تر اتخاذ کند و از سیاست‌های فدرال رزرو فاصله بگیرد، ممکن است شرایطی فراهم شود که یورو در مقابل دلار آمریکا بیشتر ضعیف شود؛ اما به نظر نمی‌رسد چنین تغییری در آینده نزدیک محتمل باشد.

در حالی که گلدمن ساکس ریسک‌های نزولی برای یورو را پیش‌بینی می‌کند، هشدار می‌دهد که صرفا حرکت سریع‌تر در چرخه کاهش نرخ بهره برای تضمین تضعیف قابل توجه یورو در برابر دلار کافی نیست.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *