اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

کاهش جمعیت منجر به کاهش ارزش دلار کانادا خواهد شد

دولت کانادا با تعدیل قابل توجه اهداف مهاجرتی در سه سال آینده، سیاست‌های جدیدی را معرفی کرد که پیش‌بینی می‌شود تأثیر مستقیمی بر ارزش ارز ملی این کشور داشته باشد.

جاستین ترودو، نخست‌ وزیر کانادا، در شرایطی قرار دارد که لازم است به شدت برای حفظ موقعیت سیاسی خود تلاش کند. او روز گذشته برای نخستین بار به شکلی نزدیک به پذیرش اشتباهات خود، اعلام کرد که اهداف مهاجرتی کشور برای سال‌های آینده به میزان ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

بر اساس این تغییرات، کانادا در سال آینده هدف جذب ۳۹۵ هزار نفر مهاجر جدید را دارد که این رقم تا سال ۲۰۲۶ به ۳۸۰ هزار نفر و تا سال ۲۰۲۷ به ۳۶۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت. بیشتر این مهاجران از میان کارگران موقت و دانشجویان خارجی که هم‌اکنون در کشور حضور دارند، انتخاب خواهند شد. طبق برآوردهای دولت، این تصمیم می‌تواند منجر به کاهش جزئی ۰.۲ درصدی در جمعیت کانادا در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ شود و سپس، در سال ۲۰۲۷ رشد جمعیت به ۰.۸ درصد بازخواهد گشت.

البته این اعداد و ارقام نهایی نیستند و امکان تغییر، به‌ ویژه کاهش بیشتر در صورت برگزاری انتخابات و به دلیل نارضایتی عمومی، وجود دارد؛ اما احتمال افزایش دوباره این اعداد بعید به نظر می‌رسد.

اگر به رشد اقتصادی کانادا توجه کنیم، طی هشت فصل گذشته، این نرخ در هفت فصل به ازای هر نفر کاهش یافته و مصرف خانوار نیز روند کاهشی مشابهی را تجربه کرده است. در واقع، کانادا بدون رشد شدید جمعیت در آستانه رکود قرار می‌گرفت.

اکنون که این رشد جمعیت کاهش خواهد یافت و بازار مسکن نیز در وضعیت دشواری به سر می‌برد، انتظار می‌رود که هر دولت جدیدی احتمالاً به کاهش هزینه‌های عمومی بپردازد.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *