اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

یورو پس از چند روز کاهش، بار دیگر به سطح ۱.۰۸ بازگشت!

یورو پس از سه روز افت متوالی، توانست دوباره افزایش یابد. این رشد عمدتاً به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا بوده که پس از یک دوره طولانی از رشد، اکنون در حال اصلاح قیمتی است. همچنین، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا امروز کاهش یافته و به ۴.۱۹ درصد رسیده است.

اگر به روند کلی نگاه کنیم، یورو از اواخر سپتامبر تاکنون به شدت افت کرده و برخی کارشناسان بر این باورند که ممکن است تا پایان سال باز هم به پایین‌ترین سطوح جدیدی برسد.

در همین حال، سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا این هفته به طور جدی اذعان کرده‌اند که تورم پایین‌تر از حد انتظاراتشان خواهد بود. با این حال، آنچه اکنون نیاز شده، این است که آن‌ها اعتراف کنند که از منحنی بازار عقب مانده‌اند و باید در نشست‌های پولی آتی نرخ بهره را ۵۰ نقطه‌پایه کاهش دهند تا از رشد اقتصادی ضعیف در سال ۲۰۲۵ و پس از آن جلوگیری کنند؛ به خصوص که سیاست‌های مالی نیز انقباضی‌تر خواهند شد.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که هرگونه کاهش سریع و تهاجمی نرخ بهره، باعث تقویت ارزها می‌شود. این دقیقاً همان اتفاقی است که در ماه گذشته برای دلار آمریکا رخ داد. اما با گذشت زمان، این فرصت رو به پایان است، به ویژه برای بانک مرکزی اروپا.

بنابراین، افزایش اخیر یورو را می‌توان بیشتر به عنوان یک اصلاح تلقی کنیم. هیچ داده‌ای نشان نمی‌دهد که یک بهبود جدی در اقتصاد اروپا رخ داده یا در حال وقوع است. تنها امید واقعی برای تقویت یورو در برابر دلار آمریکا، کاهش بیشتر ارزش دلار است. این جفت‌ارز دیروز پس از انتشار گزارش کتاب بژ فدرال رزرو که به رشد اقتصادی ضعیف در آمریکا اشاره داشت، به کف خود رسید؛ امری که هنوز در داده‌های رسمی منعکس نشده است.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *