اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال طلا: بررسی سطوح مناسب برای معامله

 قیمت طلا در روز جمعه به روند صعودی خود ادامه داد و به بالای ۲,۶۵۰ دلار رسید. این افزایش پس از انتشار داده‌های اقتصادی این هفته اتفاق افتاد و ریزش‌های اخیر طلا تا حدودی جبران شد.

 تحلیل تکنیکال طلا در تایم فریم روزانه

پس از ریزش مورد انتظار اونس طلا در تحلیل قبلی، شاهد بازگشت قیمت از خط روند رسم شدم هستیم. باتوجه‌به این موضوع درصورتی‌که در ناحیه برخورد با خط روند وارد معامله خرید نشده‌اید باید منتظر شکست سقف قبلی باشید تا در پولبک به آن بتوان مجدد وارد معامله خرید شد. (فلش آبی‌رنگ)

سناریو دوم ریزش اونس طلا و عدم شکست سقف قبلی است. در این صورت از حوالی سقف قبلی طلا یعنی ۲۶۸۵ دلار می‌توان وارد پوزیشن فروش شد. برای موقعیت فروش کم‌ریسک‌تر می‌توان منتظر بازگشت قیمت و شکست خط روند بود که در این حالت در پولبک به خط روند شکسته شده می‌توان ورود پیدا کرد (فلش قرمزرنگ)

XAUUSD 2024 10 12 11 52 42 e1728721420591

 

تحلیل تکنیکال در تایم فریم ۴ ساعت

 در این تایم فریم یک سناریو مدنظر است و آن ریزش طلا از ناحیه تقاضا مشخص شده است. در این صورت می‌توان از ناحیه معرفی شده وارد معامله فروش شد و تا ناحیه تقاضا در حوالی ۲۵۸۸ دلار آن را حفظ کرد. این سناریو باتوجه‌به گزارش تورمی آمریکا و رشد طلا بعد از انتشار این گزارش احتمال کمتری دارد.

XAUUSD 2024 10 12 11 55 09 e1728721547518

 

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *