اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

انتخابات آمریکا می‌تواند جرقه‌ای برای بازگشت قیمت طلا باشد

طلا در سال ۲۰۲۴ به رکوردهای جدیدی دست یافته است، با آخرین رکورد در اوایل روز دوشنبه ثبت کرد. در حالی که این فلز زرد تقریباً غیرقابل توقف به نظر می‌رسد، یک تحلیل‌گر می‌گوید یک عامل می‌تواند این جشن را خراب کند و آن عامل را افزایش شدید در بازدهی اوراق قرضه عنوان می‌کند.

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس، گفت: «نسبت‌های جدید طلا به اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا ممکن است باعث افت طلا شود به ویژه اگر معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس رئیس‌جمهور شود و مجلس یا سنا تحت کنترل جمهوری‌خواهان باشد. با توجه به این‌‌که تمایل به کاهش کسری بودجه افزایش می‌یابد»

مک‌گلون: آیا طلا در مقایسه با اوراق قرضه خزانه‌داری بیش از حد گران شده است؟

او تکرار کرد: «روند پارابولیک (پارابولیک به یک نوع الگوی نموداری اشاره دارد که به شکل یک منحنی یا خط منحنی باز می‌آید. در زمینه‌های مالی و اقتصادی، وقتی می‌گویند یک روند پارابولیک است، منظور این است که قیمت یا شاخص به سرعت و با زاویه‌ای بسیار تند افزایش یا کاهش می‌یابد. این نوع حرکت معمولاً نشان‌دهنده نوسانات شدید و عدم پایداری است و می‌تواند به دنبال خود بازگشت‌ها یا اصلاحات شدیدی داشته باشد. مثلاً، افزایش پارابولیک قیمت طلا یا سهام ممکن است نشانه‌ای از یک حباب باشد که به زودی ترک می‌کند.) طلا در مقابل قیمت‌های اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به نظر نمی‌رسد پایدار باشد به ویژه اگر هریس رئیس‌جمهور شود. عکس ما (تصویر پایین) الگوی نادر دهان کروکودیل را نشان می‌دهد که قیمت بالای فلز در مقابل شاخص بازده کل بلومبرگ اوراق قرضه خزانه‌داری ۲۰+ سال و در مقابل S&P 500 را نشان می‌دهد.»

مک‌گلون: «نسبت طلا به اوراق قرضه خزانه‌داری در ۱۸ اکتبر به ۱۲۵ رسید، یک رکورد جدید از پایه ۱۰۰ در سال ۱۹۹۲ و فراتر از اوج ۲۰۱۱ با یک تفاوت کلیدی – S&P 500 به مراتب بهتر از فلز عمل کرده است. پتانسیل برخی از بازگشت‌ها به نظر می‌رسد به همان اندازه محتمل باشد که نسبت طلا به اوراق قرضه خزانه‌داری در سال ۲۰۱۵ از ۱۰۷ به ۴۷ کاهش یافت.»

او گفت: «چنین تفاوت‌های عملکرد گسترده‌ای غیرمعمول هستند و می‌توانند پایدار باشند، اما انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند یک جرقه برای بازگشت باشد. یک ریاست‌جمهوری هریس با یک کنگره تحت رهبری جمهوری‌خواهان که مایل به تصویب هزینه‌های جدید نیست، ممکن است بادهای مخالفی برای طلا به همراه داشته باشد.»

مک‌گلون پیشنهاد کرد که کمی ریسک بازگشت ممکن است به نفع اوراق قرضه خزانه‌داری در مقابل طلا باشد. او گفت: «هرچه S&P 500 بتواند یک حق بیمه تند به بقیه بازارهای سهام جهان را حفظ کند، احتمال بیشتری وجود دارد که قیمت‌های اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در مقابل طلا سرکوب شوند. این اوج در شاخص MSCI ACWI به جز آمریکا در مقابل SPX در سال ۲۰۰۷ بود که یک اوج در نسبت را نشان داد، که به دنبال آن یک مسیر نزولی پایدار بود.»

او افزود: «پتانسیل برخی از بازگشت‌ها در سطح استثنایی بازار سهام آمریکا در مقابل سهام جهانی یا طلا در مقابل اوراق قرضه خزانه‌داری از عکس (عکس در زیر) ما برداشت می‌شود. این می‌تواند یک سوال از یک کاتالیزور باشد و در بالای رادار ما انتخابات آمریکا است.»

مک‌گلون پیشنهاد کرد: «در حدود ۲ برابر سرمایه بازار به تولید ناخالص داخلی، نزدیک به بالاترین سطح در حدود ۱۰۰ سال، برخی از نرمال‌سازی قیمت سهام می‌تواند کاهش قیمت نفت خام، انرژی و غلات را تکمیل کند و نیروهای ضد تورمی را به بازده اوراق قرضه خزانه‌داری اضافه کند.»

01316e36 4622 4d27 8fcb 715689936a1d
او همچنین گفت که توقف در افزایش اوراق قرضه در مقابل نفت ممکن است به زودی به پایان برسد در میان ضعف قیمت نفت. «روند صعودی متوقف شده در ETF اوراق قرضه خزانه‌داری ۲۰+ سال iShares در مقابل نفت خام از سال ۲۰۰۸ ممکن است برای از سرگیری آماده باشد. در همان شرایط در ۱۸ اکتبر که برای اولین بار ۱۶ سال پیش به دست آمد، گرافیک ما نشان می‌دهد که نسبت TLT/نفت خام در یک تنگنا باریک قفل شده است.»

17cdbed4 5896 4e7f 8e8d f6bdd8c32f4d

مک‌گلون خاطرنشان کرد: «یک جرقه خوب که می‌تواند مسیر صعودی از سال ۲۰۰۸ را دوباره سوخت‌رسانی کند، ممکن است کمی بازگشت در نوسانات بسیار پایین بازار سهام و نرخ‌های بالا باشد. در ۹.۶٪، میانگین ۵۲ هفته‌ای شاخص نوسانات Cboe منهای نرخ وجوه فدرال ممکن است از پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۷ به پایین برسد. نوسانات پایین بازار سهام و نرخ‌های بالا در سال‌های ۲۰۰۶-۰۷ پیش از رکود بزرگ بود و TLT/نفت خام را از پایه ۱۰۰ به ۱۰۰۰ در سال ۲۰۲۰ پرتاب کرد. او نتیجه‌گیری کرد: ممکن است تصادفی نباشد که بازده اوراق قرضه دو ساله خزانه‌داری در آوریل به حدود ۵٪ رسید، همراه با اوج ۸۷.۶۷ دلار در WTI.»

منبع: کیتکو

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *