اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

بازار سهام استرالیا افزایش یافت

بازار سهام استرالیا در نیمه‌روز شاهد بهبود بود، زیرا سرمایه‌گذاران به رغم گزارش‌های ناامیدکننده برخی از بزرگترین نام‌ها، از جمله Newmont، Reece و Brambles، به معاملات خود ادامه دادند. شاخص S&P/ASX 200 پس از سپری کردن صبحی کاهشی، با ۱۰ واحد افزایش به ۸۲۳۳ رسید. بانک‌ها، از جمله بانک Commonwealth با رشد ۱.۲ درصد، نقش مهمی در این افزایش داشتند.

در همین حال، سهام شرکت‌های معدنی طلا مانند Newmont با افت ۷.۵ درصد به ۸۰.۷۹ دلار استرالیا و Fortescue با کاهش ۱.۶ درصد به ۱۹.۴۵ دلار استرالیا مواجه شدند. این در حالی بود که Newmont نتوانست انتظارات وال استریت را برآورده کند و هزینه‌های افزایش یافته Fortescue باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد.

در بازارهای آمریکا، شاخص داو جونز ۱ درصد، S&P 500 با ۰.۹ درصد و نزدک ۱.۶ درصد کاهش یافتند. سهام‌های مگا-کپ مانند Nvidia و Apple به ترتیب نزدیک به ۳ درصد و ۲.۲ درصد کاهش یافتند، زیرا سفارشات آیفون ۱۶ حدود ۱۰ میلیون واحد کاهش یافته است. سهام‌های فناوری در بورس استرالیا نیز ۲ درصد کاهش داشتند.

قیمت نفت پس از خبر افزایش غیرمنتظره موجودی نفت خام آمریکا و تلاش‌های دولت بایدن برای تضمین آتش‌بس در خاورمیانه ثابت ماند. قیمت طلا نیز از رکورد خود کاهش یافت.

در مجموع، بازار سهام استرالیا علی‌رغم چالش‌های موجود، با افزایش مواجه شد، اما همچنان تحت تأثیر گزارش‌های اقتصادی و شرایط جهانی قرار دارد.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *