اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

بانک استاندارد چارترد: نگرانی‌های افزایش عرضه نفت ممکن است اغراق‌آمیز باشد

تحلیل‌گران بانک استاندارد چارترد در هفته گذشته اظهار داشتند که نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه نفت ممکن است اغراق‌آمیز باشد، زیرا داده‌های مربوط به عرضه نامشخص هستند. آن‌ها گفتند که سنتیمنت بازار نفت، به ویژه در میان معامله‌گران سوداگرانه، بسیار نزولی است، مشابه سطحی که در بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ مشاهده شد. نگرانی‌ها بر انتظار فرود سخت اقتصاد کلان، ضعف تقاضای نفت و ترس از افزایش عرضه در سال ۲۰۲۵ تمرکز دارد.

استاندارد چارترد می‌گوید که نگرانی‌ها درباره افزایش عرضه ممکن است به دلیل داده‌های نامشخص اغراق‌آمیز باشد. تفاوت قابل‌توجهی بین برآوردهای رشد تقاضای آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و دبیرخانه اوپک وجود دارد. IEA برآورد تولید بالاتری از اوپک پلاس نسبت به اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) دارد. اختلافات در برآوردهای عرضه بحرانی هستند؛ زیرا پیش‌بینی افزایش عرضه IEA برای سال ۲۰۲۵ ممکن است بر اساس «بشکه‌های خیالی» باشد که به سنتیمنت نزولی و کاهش قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴ کمک می‌کند.

روسیه، عراق و قزاقستان برنامه‌هایی برای جبران تولید بیش از حد ارائه کرده‌اند و انتظار می‌رود که جبران کامل تا سپتامبر ۲۰۲۵ انجام شود. معامله‌گران نفت به اخبار ژئوپلیتیکی کوتاه‌مدت واکنش نشان می‌دهند، اما تغییرات بلندمدت بالقوه، به ویژه در مورد ایران، را در نظر نمی‌گیرند. انتظار می‌رود که قیمت نفت پس از حل و فصل مسائل کوتاه‌مدت افزایش یابد.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *