اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال اونس طلا: اصلاح قیمت در پیش است

 رشد اخیر قیمت طلا تحت‌تأثیر تصمیم فدرال رزرو برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در سپتامبر بود که هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش داد. بااین‌حال، داده‌های قوی اقتصادی آمریکا انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه نوامبر را تا حدودی کاهش داد.

 قیمت طلا در روز دوشنبه به ۲۶۳۰ دلار رسید، زیرا معامله‌گران پس از افزایش هفته گذشته و رسیدن به بالاترین سطح، در حال سیو سود بودند. هم‌زمان، بازار سهام چین با جهشی چشمگیر مواجه شد و شاخص CSI 300 در جلسه معاملاتی آسیا بیش از ۷.۵ درصد رشد کرد. کاهش نرخ وام‌های مسکن باعث بهبود چشم‌انداز بازار املاک چین شد و سرمایه‌گذاران بخشی از دارایی‌های خود را از طلا به سایر بازارها منتقل کردند.

XAUUSD 2024 09 30 20 27 07 e1727715830827

 تحلیل تکنیکال اونس طلا در تایم فریم روزانه

 اونس طلا از ۲۶۸۵ دلار شروع به یک کاهش قیمت کرده است. باتوجه‌به این حرکت دو سناریو مدنظر است.

 سناریو اول که با فلش آبی‌رنگ مشخص شده است بازگشت طلا به حوالی ۲۵۸۸ دلار است؛ زیرا بعد از شکست این قیمت مجدد آن را لمس نکرده است. در این صورت می‌توان در بازگشت از این قیمت برای پوزیشن خرید استفاده کرد.

 سناریو دیگر که احتمال بیشتری دارد اصلاح بیشتر قیمت طلا است. در این حالت که با فلش قرمزرنگ مشخص شده است بعد از شکست خط حمایت اول که با فلش سبزرنگ مشخص شده است در پولبک به آن وارد پوزیشن فروش شد و تا خط حمایت دوم یا ۲۵۳۰ دلار پوزیشن را حفظ کرد.

XAUUSD 2024 09 30 20 31 45 e1727716802683

 تحلیل تکنیکال اونس طلا در تایم فریم ۴ ساعت

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید پس از رسیدن طلا به ناحیه تقاضا ۲۵۲۰-۲۵۶۳۰ دلار، قیمت مجدد رشد کرده است. در این شرایط دو سناریو موردتوجه است. ابتدا اینکه از همین ناحیه تقاضا فعلی مجدد شاهد رشد قیمت طلا و ثبت رکورد جدید باشیم که احتمال آن کم است. (فلش آبی‌رنگ)

 دیگر سناریو مدنظر که با فلش قرمزرنگ مشخص شده است اصلاح بیشتر قیمت طلا تا ناحیه ۲۵۸۸ دلار است. در این حالت برای پوزیشن فروش می‌توان در حوالی ۲۶۷۰ دلار، ناحیه عرضه مشخص شده، وارد این حرکت اصلاحی شد.

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *