اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال طلا: شکست سقف قبلی یا اصلاح قیمت؟

 طلا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و در روز پنج‌شنبه برای سومین روز متوالی افزایش قیمت ثبت کرده است. داده‌های ضعیف مربوط به تورم در اروپا و بریتانیا انتظارات بازار را برای کاهش‌های تهاجمی‌تر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان تقویت کرده است. این موضوع همچنین باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره این می‌شود که فدرال رزرو ممکن است در ماه نوامبر نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه کاهش دهد که به نفع دارایی‌های بدون بازده مانند طلاست.

 علاوه بر این، افزایش خطر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، تقاضا برای پناهگاه‌های امن را بیشتر کرده و قیمت طلا را تقویت می‌کند. بااین‌حال، استحکام مداوم در بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا و دلار که در نزدیکی بالاترین سطوح خود از اوت باقی‌مانده، ممکن است توانایی طلا برای افزایش بیشتر در کوتاه‌مدت را محدود کند.

 تحلیل تکنیکال طلا در تایم فریم روزانه

طبق تحلیل قبل طلا در مجدد به سقف قبلی یعنی ۲۶۸۵ دلار رسید. باتوجه‌به نشست بانک مرکزی اروپا و آمار خرده‌فروشی امروز باید منتظر ماند و دید آیا طلا مجدد سقف قبلی را می‌شکند یا خیر. در صورت شکست سقف قبلی در پولبک به آن می‌توان وارد معامله خرید شد.

XAUUSD 2024 10 17 11 11 39 e1729156329490

تحلیل تکنیکال در تایم فریم ۴ ساعت

طلا کاملاً در مقابل رشد دلار و بازده اوراق مقاوم بوده است؛ ولی باید دید این اتفاق ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر. به همین دلیل انتظار یک شکست فیک و اصلاح قیمت در طلا را داریم. در این صورت زیر سقف قبلی یعنی حوالی ۲۶۸۰ دلار می‌تواند برای فروش طلا اقدام کرد.

XAUUSD 2024 10 17 11 19 25 e1729156348561

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *