اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال نفت: آیا نفت وارد فاز صعودی شده است؟

 نگرانی‌ها از این که اسرائیل به دلیل حملات موشکی اخیر حزب‌الله به زیرساخت‌های نفتی ایران حمله کند، باعث افزایش نگرانی‌ها درباره اختلال در عرضه نفت شده است. تولید روزانه نفت ایران که ۳.۴ میلیون بشکه است، در صورت گسترش درگیری‌ها در خطر قرار می‌گیرد و همین موضوع قیمت نفت را افزایش داده است.

 این وضعیت ژئوپلیتیکی حتی تقاضای نسبتاً ضعیف جهانی، به‌ویژه از سوی چین، را تحت‌تأثیر قرار داده است. نگرانی‌ها درباره داده‌های اقتصادی ضعیف و چشم‌انداز کم‌رمق تقاضای نفت خام از چین، همراه با کندی اقتصاد جهانی، پیش‌تر بر بازارهای نفت فشار آورده بود.

 در میان این عدم قطعیت‌ها و باوجود نگرانی‌های گسترده‌تر درباره تقاضای جهانی، بازارهای نفت به تحولات خاورمیانه بسیار حساس هستند و احتمال اختلال در عرضه از این منطقه می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

USOIL 2024 10 08 11 02 34 e1728373758312

 تحلیل تکنیکال USOIL در تایم فریم روزانه

 طبق تحلیل‌های قبل، بعد از رسیدن به ناحیه عرضه مشخص شده شاهد ریزش قیمت نفت بودیم و عملاً این ناحیه برای ورود به پوزیشن فروش مناسب بوده است. باتوجه‌به اینکه خط روند نزولی دوم شکسته نشده است می‌توان همچنان انتظار ریزش نفت را داشت و موقعیت فروش فعلی را حفظ کرد. (فلش قرمزرنگ)

USOIL 2024 10 08 11 05 24 e1728373809533

 تحلیل تکنیکال USOIL در تایم فریم ۴ ساعت

 در این تایم فریم دو سناریو مدنظر است. ابتدا ادامه افزایش قیمت نفت باوجود تنش‌ها در خاورمیانه است. در این حالت برای ورود به پوزیشن خرید می‌توان در حوالی ۷۴ دلار ورود انجام داد. (فلش آبی‌رنگ)

 دیگر سناریو موجود نشان از عدم افزایش تنش‌ها دارد که این امر موجب ریزش مجدد قیمت نفت می‌شود. در این حالت طبق مسیر رسم شده با فلش قرمز رنگ و در پولبک به خط روند دوم می‌توان وارد پوزیشن فروش شد.

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *