اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال نفت: بررسی سناریو های موجود باتوجه‌به تنش‌های منطقه

 قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به بالا ۷۱ دلار افزایش‌یافته است. این افزایش به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از حمله ایران به اسرائیل با بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک بود. این حمله نگرانی‌هایی را درباره اختلال در عرضه نفت از منطقه برانگیخت، به‌ویژه پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، وعده تلافی داد. همچنین هشدارهایی وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیل ممکن است تأسیسات نفتی ایران را هدف قرار دهد که نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر منطقه‌ای و تأثیر آن بر بازارهای جهانی نفت را افزایش داده است.

 در شرایط فعلی کاملاً اخبار جنگ و افزایش تنش‌ها قیمت نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و به‌شدت باید مراقب تغییر جهت‌های ناگهانی نفت بود.

USOIL 2024 10 02 12 22 16 e1727860677350

 تحلیل تکنیکال USOIL در تایم فریم روزانه

 در تایم فریم روزانه دو سناریو مدنظر است. ابتدا ادامه رشد قیمت نفت تا خط روند نزولی و ناحیه عرضه مشخص شده در حوالی ۷۴ دلار که در این ناحیه می‌توان وارد پوزیشن فروش نفت شد. (فلش آبی‌رنگ)

دیگر سناریو رشد ادامه‌دار قیمت نفت است. در این حالت بعد از اصلاح تا حوالی ۷۲ دلار می‌توان برای پوزیشن خرید نفت اقدام کرد. این رشد می‌تواند طبق فلش سبزرنگ تا حوالی ۷۷ دلار ادامه داشته باشد یا در صورت شکست خط روند نزولی دوم تا ناحیه عرضه ۸۰ دلار شاهد رشد قیمت نفت باشیم. تشدید تنش‌های منطقه این سناریو را تقویت می‌کند.

USOIL 2024 10 02 12 27 09 e1727860828461

 تحلیل تکنیکال USOIL در تایم فریم ۴ ساعت

 در این تایم فریم فعلاً یک سناریو را مدنظر داریم و آن رشد قیمت نفت تا ناحیه عرضه ۷۴ دلار و سپس ادامه کاهش قیمت نفت. این سناریو بر اساس فروکش‌کردن تنش‌ها و ادامه روند نزولی نفت استوار است. در این حالت در ناحیه عرضه مشخص شده می‌تواند وارد پوزیشن فروش نفت شد.

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و ارز دیجیتال شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *