اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال AUDUSD: انتظار رشد بیشتر برای دلار استرالیا

 میل به ریسک جهانی با تصمیم بانک مرکزی چین (PBOC) برای کاهش نسبت ذخیره قانونی (RRR) به میزان ۵۰ واحد پایه تقویت شده است. این اقدامات، به همراه دیگر اقدامات محرک اخیر، باعث ایجاد حس ریسک‌پذیری در بازارهای سهام جهانی شده و به طور مثبت بر دلار استرالیا (AUD) تأثیر گذاشته است، به‌ویژه باتوجه‌به موضع تند بانک مرکزی استرالیا (RBA).

 بانک مرکزی استرالیا بر نیاز به سیاست‌های محدودکننده تا زمانی که تورم به سمت هدف مشخص‌شده حرکت پایدار نکند، تأکید کرده است. میشل بولاک، رئیس RBA، اظهار داشت که داده‌های اخیر تأثیر قابل‌توجهی بر چشم‌انداز سیاست نداشته و این احتمال وجود دارد که جفت‌ارز AUDUSD به رشد خود ادامه دهد و حمایتی برای افزایش قیمتی که بیش از دو هفته دوام داشته، فراهم کند.

audusd

 بررسی تحلیل تکنیکال AUDUSD در تایم فریم روزانه

  در ادامه روند صعودی فعلی همچنان انتظار رشد دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا را داریم. طبق این پیش‌فرض انتظار رشد قیمت تا ۰.۷ مدنظر است. (فلش آبی‌رنگ)

اما همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، ناحیه عرضه که در حوالی ۰.۶۹ وجود دارد می‌تواند موجب اصلاح شود که در این صورت بازگشت تا حوایت ۰.۶۸ را داریم که می‌تواند برای خرید مناسب باشد. در صورت اصلاح بیشتر حوالی ناحیه تقاضا ۰.۶۷ می‌تواند برای ورود ریسک کم‌تری داشته باشد. (فلش سبزرنگ)

AUDUSD 2024 09 27 13 16 18 e1727431732189

 بررسی تحلیل تکنیکال AUDUSD در تایم فریم ۴ ساعت

طبق سناریو اول انتظار اصلاح قیمت تا ۰.۶۸ را داریم. در اینجا می‌توان برای خرید در ناحیه تقاضا مشخص شده اقدام کرد. اما چون قبلاً در این ناحیه واکنش مثبت داشتیم، امکان اصلاح بیشتر تا حوالی ناحیه تقاضا ۰.۶۷ وجود دارد که برای خرید می‌توان در این ناحیه ورود کرد. (فلش قرمزرنگ)
دیگر سناریو ادامه مسیر صعودی فعلی است که بعد از شکست مقاومت ۰.۶۹ می‌توان در پولبک به آن برای ورود و موقعیت خرید استفاده کرد و بعد از آن انتظار رشد تا ۰.۷۰ مدنظر است.

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *