اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال AUDUSD: همچنان ریزش بیشتر مورد انتظار است

 تأثیر کاهش نرخ غیرمنتظره بانک مرکزی چین و اظهارات محتاطانه معاون بانک مرکزی استرالیا (RBA)، هاوزر، خیلی دوام نیاورد و این جفت‌ارز مجدد به ریزش خود ادامه داد. این افت به دلیل تقویت دلار آمریکا بود. همچنین دلار استرالیا تحت‌فشار کاهش قیمت مس و سنگ‌آهن قرار گرفت که این موضوع نشان‌دهنده تردیدها نسبت به اثربخشی اقدامات محرکی اقتصادی چین است.

 درحالی‌که RBA در جلسه سپتامبر نرخ بهره را ثابت و در ۴.۳۵٪ نگه داشت، موضع انبساطی بانک حاکی از آن است که احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک وجود ندارد. البته هاوزر هشدار داد که کاهش نرخ بهره در استرالیا به‌سرعت یا شدت سایر بانک‌های مرکزی نخواهد بود، چرا که نگرانی‌های مربوط به تورم همچنان وجود دارد.

تحلیل تکنیکال AUDUSD در تایم فریم روزانه

مطابق با تحلیل قبل ریزش این جفت‌ارز رقم خورد. اگر چه انتظار یک رشد تا مقاومت ۰.۶۸ را داشتیم برای یک معامله فروش کم‌ریسک اما این جفت‌ارز تا حوالی ۰.۶۷۶۰ بیشتر رشد نکرد و مجدد مسیر ریزشی خود را ادامه داد. در تایم فریم روزانه فعلاً انتظار ریزش تا حمایت ۰.۶۶ و حتی ریزش بیشتر تا ناحیه تقاضا مشخص شده را داریم. (فلش قرمزرنگ)

AUDUSD 2024 10 21 21 46 28 e1729537718341

 تحلیل تکنیکال AUDUSD در تایم فریم ۴ ساعت

در این تایم فریم یک ناحیه تقاضا حوالی ۰.۶۶۲۷ داریم که می‌توان از آن استفاده کرد و وارد معامله خرید شد. در حال حاضر رشد بلندمدت برای این جفت‌ارز مدنظر نیست و انتظار می‌رود طبق سناریو رسم شده با فلش قرمزرنگ و در برخورد با خط روند رسم شده یا مقاومت ۰.۶۷ مجدد این جفت‌ارز ریزش بیشتری تجربه کند. در نواحی ذکر شده می‌توان وارد معامله فروش شد.

AUDUSD 2024 10 21 22 20 00 e1729537740151

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *