اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال EURUSD: آیا ریزش این جفت‌ارز به پایان رسیده است؟

 جفت‌ارز EURUSD روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود از اوایل اوت، یعنی ۱.۰۸۱۰ رسید. دلار آمریکا به دلیل محیط ریسک‌گریز بازار و داده‌های مثبت اقتصاد کلان از ایالات متحده تقویت شد. در مقابل، یورو تحت‌فشار اعلام سیاست پولی ملایم از سوی بانک مرکزی اروپا و نگرانی‌های تازه درباره رکود اقتصادی در منطقه یورو قرار گرفت.

 داده‌های اخیر ایالات متحده نشان‌دهنده رشد قوی بودند که به کاهش انتظارات برای کاهش‌های تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو کمک کرد. احساسات بازار همچنین تحت‌تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و عدم اطمینان‌های مربوط به انتخابات آینده ایالات متحده قرار داشت که تقاضا برای دارایی‌های پناهگاه امن را افزایش داد. با کاهش نگرانی‌ها از رکود، دلار به تقویت خود ادامه داد.

تحلیل تکنیکال EURUSD در تایم فریم روزانه

همان‌طور که در تحلیل قبلی اشاره شد، این جفت‌ارز به نزدیکی سطح حمایت ۱.۰۸ رسید. شرایط فاندامنتال فعلی و نشانه‌های چارت، انتظار برای کاهش بیشتر و رسیدن به ناحیه تقاضا را که با خط روند مشخص شده است، تقویت می‌کند؛ بنابراین، این ناحیه می‌تواند فرصتی برای ورود به معامله خرید باشد. در حال حاضر، شرایط مناسبی برای فروش دیده نمی‌شود، مگر اینکه یک پولبک به سطح مقاومت ۱.۰۹ رخ دهد که در آن صورت امکان ورود به معامله فروش (فلش قرمزرنگ) فراهم می‌شود.

EURUSD 2024 10 19 10 02 16 e1729349655579

 تحلیل تکنیکال EURUSD در تایم فریم ۴ ساعت

بر اساس دو سناریویی که با فلش قرمزرنگ در این تایم فریم ترسیم شده است، همچنان انتظار می‌رود که قیمت به سمت ناحیه تقاضا که در تایم فریم روزانه نیز مشخص شده، کاهش یابد. برای یک معامله فروش کم‌ریسک‌تر، می‌توان پس از پولبک به سطح مقاومت ۱.۰۹ وارد معامله شد.

EURUSD 2024 10 19 10 09 22 e1729349671705

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *