اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال EURUSD: پایان اصلاح یا تغییر روند؟

 طبق تحلیل مورد انتظار؛ جفت‌ارز یورو دلار با کاهش روبرو شد و به ۱.۰۹۵۸ رسید. این افت به دنبال انتشار داده‌های مثبت اشتغال در آمریکا بود که باعث تقویت دلار آمریکا شد. قدرت‌گرفتن دلار در شرایطی رخ داد که احتمال کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو باتوجه‌به گزارش‌های قوی اقتصادی از آمریکا کاهش یافت. تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نیز باعث شد تا سرمایه‌گذاران به دنبال امنیت بیشتر در دلار آمریکا باشند.

گزارش ADP از ایجاد ۱۴۳ هزار شغل جدید در بخش خصوصی در ماه سپتامبر خبر داد که بیشتر از پیش‌بینی ۱۲۰ هزار شغل بود. در روز جمعه نیز، گزارش NFP نشان داد که ایالات متحده در سپتامبر ۲۵۴ هزار شغل جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد کاهش‌یافته است که این موضوع موجب تقویت بیشتر دلار شد.

EURUSD 2024 10 06 18 16 22 e1728239210856

 تحلیل تکنیکال EURUSD در تایم فریم روزانه

 در پایان هفته شاهد بودیم که خط روند رسم شده شکسته نشد؛ اما جفت‌ارز به زیر حمایت ۱.۱۰ رسید. در شرایط فعلی دو سناریو مدنظر است. ابتدا بازگشت یورو دلار از خط روند رسم شده. برای تأیید این موضوع و ورود به پوزیشن خرید باید صبر کرد تا مقاومت ۱.۱۰ شکسته شود و در پولبک به آن می‌توان ورود کرد. (فلش آبی‌رنگ)

 در دیگر سناریو انتظار شکست خط روند را داریم. در این سناریو بعد از رسیدن به ناحیه تقاضا مشخص شده و بازگشت از آن تا حوالی مقاومت ۱.۱۰ انتظار ریزش را داریم. در این سناریو که با فلش قرمزرنگ مشخص شده است در حوالی ۱.۱۰ می‌توان وارد پوزیشن فروش شد.

EURUSD 2024 10 06 18 13 56 e1728239314888

 تحلیل تکنیکال EURUSD در تایم فریم ۴ ساعت

 در این تایم فریم فعلاً انتظار اصلاح بیشتر را داریم. اما برای یک موقعیت خرید کوتاه‌مدت، در ناحیه تقاضا مشخص شده حوالی حمایت ۱.۰۹ می‌توان وارد پوزیشن خرید شد و این پوزیشن را تا ناحیه عرضه حوالی ۱.۱۰۵۰ حفظ کرد. (فلش آبی‌رنگ)

 در سناریو دیگر و در صورت تقویت ادامه‌دار دلار می‌توان صبر کرد تا جفت‌ارز به حوالی مقاومت ۱.۱۰ بازگردد و آن جا وارد معامله فروش شد. (فلش قرمزرنگ)
برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *