اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال USDCAD: حرکت به سمت مقاومت تاریخی

 پس از یک دوره کوتاه تثبیت، دلار آمریکا دوباره در حال تقویت است، زیرا انتظارات از کندتر شدن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در حال افزایش است. معامله‌گران بیش از ۸۵ درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در نوامبر نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه کاهش دهد، زیرا بازار کار ایالات متحده همچنان مقاوم است. این موضوع باعث شده بازدهی اوراق‌قرضه ۱۰ساله دولتی ایالات متحده بالای ۴ درصد باقی بماند و دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از اواسط اوت برسد که این امر همچنان از جفت‌ارز USDCAD حمایت می‌کند.

 از منظر ژئوپلیتیکی، احتمال آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل، ریسک‌های بازار را کاهش داده و منجر به افت قیمت نفت خام شده است. این موضوع همراه با انتظارات برای کاهش قابل‌توجه نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا در اواخر ماه، دلار کانادا را تضعیف کرده است.

 تحلیل تکنیکال USDCAD در تایم فریم روزانه

 در تایم فریم روزانه دو سناریو را در نظر داریم. ابتدا حرکت تاریخی این جفت‌ارز پس از رسیدن به مقاومت ۱.۳۹ و ریزش تا حمایت ۱.۳۱ است. برای حفظ این سناریو تقویت نفت و کاهش قدرت دلار آمریکا لازم است تا سناریو رسم شده با فلش قرمز حفظ شود. در این حالت حوالی ناحیه عرضه ۱.۳۷۳۰ برای موقعیت فروش مناسب است.

دیگر سناریو مدنظر ادامه شرایط فعلی و رشد جفت‌ارز تا مقاومت تاریخی ۱.۳۹ است. (فلش آبی‌رنگ)

 

USDCAD 2024 10 09 21 55 45 e1728499024761

 تحلیل تکنیکال USDCAD در تایم فریم ۴ ساعت

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید ناحیه تقاضا مناسبی برای ورود در معامله خرید مشاهده نمی‌شود. اما در صورت اصلاح و حفظ شرایط فاندامنتال فعلی، می‌توان حوالی ۱.۳۶۵۰، و پولبک به شکست سقف قبلی، بااحتیاط برای خرید ورود پیدا کرد.

 یک سناریو دیگر ریزش جفت‌ارز است که در این صورت باید با بررسی شرایط نفت و دلار آمریکا اقدام به معامله فروش کرد. ناحیه عرضه ۱.۳۷۳۰ برای معامله فروش آماده شد.

USDCAD 2024 10 09 21 48 45 e1728499047857

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و ارز دیجیتال شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *