اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال USDJPY: تقویت ین در مقابل دلار آمریکا ادامه دارد

 رالی قابل‌توجه در ین ژاپن نشان می‌دهد که اهالی بازار انتظار دارند نخست‌وزیر تازه منصوب‌شده، شیگر ایشیبا، از افزایش‌های بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن (BoJ) حمایت کند. ایشیبا پیش‌تر بیان کرده بود که بانک مرکزی “در مسیر درست سیاستی” در مورد افزایش نرخ‌ها قرار دارد.

 در مقابل، دلار آمریکا (USD) پس از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE) برای ماه اوت، شاهد ضعف قابل‌توجهی بود. نرخ سالانه تورم PCE به ۲.۲ درصد کاهش‌یافته که از برآوردهای ۲.۳ درصدی کمتر و پایین‌تر از میزان ۲.۵ درصدی در ماه ژوئیه است. به‌این‌ترتیب ادامه ضعف در دلار آمریکا می‌تواند به ریزش بیشتر جفت‌ارز USDJPY کمک کند.

دلارین

تحلیل تکنیکال USDJPY در تایم فریم روزانه

در روز جمعه شاهد ریزش شدید این جفت‌ارز و تقویت تقاضا برای ین بودیم. باتوجه‌به سناریو نزولی پیشرو در تایم فریم روزانه انتظار داریم روند نزولی فعلی باقدرت مقاومت ۱۴۰ را بشکند که در این صورت در بازگشت به این ناحیه می‌توان وارد موقعیت فروش این جفت‌ارز شد و انتظار یک ریزش تا حوالی ۱۳۴ را داشت. (فلش آبی‌رنگ)

در سناریو دیگر انتظار داریم مقاومت ۱۴۰ به‌راحتی شکسته نشود و این جفت‌ارز تا حوالی ۱۴۳ دلار اصلاح روبه‌بالا کند که این ناحیه برای ورود به پوزیشن فروش مناسب است. (فلش قرمزرنگ)

دلارین

تحلیل تکنیکال USDJPY در تایم فریم ۴ ساعت

  همان‌طور که مشاهده می‌کنید ناحیه عرضه در حوالی ۱۴۷ به‌خوبی عمل کرده است و موجب ریزش این جفت‌ارز شده است. باتوجه‌به این موضوع و مقاومت پیشرو ۱۴۰ انتظار بازگشت از این مقاومت را داریم. این سناریو باتوجه‌به این موضوع است که دلار آمریکا فعلاً ریزش بیشتر را تجربه نکند و بر روی این جفت راز تأثیر بگذارد. (فلش آبی‌رنگ)

در حالت دیگر انتظار یک اصلاح روبه‌بالا از حمایت ۱۴۰ تا حوالی ۱۴۳ را داریم که در این حالت می‌توان برای فروش مجدد این جفت‌ارز اقدام کرد و تا ناحیه تقاضا ۱۳۸ دلار موقعیت معاملاتی خود را حفظ کرد. (فلش قرمزرنگ)

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *