اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال USDJPY: نوسان در حوالی یک مقاومت حیاتی

 ین ژاپن برای دومین روز متوالی در برابر دلار آمریکا تقویت شده است، به‌ویژه به دلیل نگرانی‌ها در مورد احتمال مداخله مقامات ژاپنی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه. مقامات ژاپنی درباره فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازار ارز ابراز نگرانی کرده‌اند و این موضوع باعث شده که احتمال مداخله دولت برای حمایت از ین بیشتر شود. همچنین، درگیری‌های اخیر بین حزب‌الله و اسرائیل باعث افزایش تقاضا برای ین به‌عنوان دارایی امن شده است.

 بااین‌حال، روند صعودی ین به طور نسبی محدود است. سرمایه‌گذاران نسبت به اقدام‌های بعدی بانک ژاپن دچار عدم اطمینان هستند، زیرا مقامات، از جمله شگیروا ایشیبا، نخست‌وزیر، تأکید کرده‌اند که شرایط اقتصادی ممکن است از افزایش‌های بیشتر نرخ بهره حمایت نکند. این موضوع باعث کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره بانک ژاپن در سال ۲۰۲۴ شده است. درعین‌حال، دلار آمریکا همچنان نسبتاً مقاوم باقی‌مانده و از داده‌های مثبت بازار کار و اظهارات محتاطانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که امید به تسهیل شدید سیاست‌های فدرال رزرو را کاهش داده است، حمایت می‌شود.

USDJPY 2024 10 08 11 34 19 e1728375433793

تحلیل تکنیکال USDJPY در تایم فریم روزانه

 تصویر کلان این جفت‌ارز در تایم فریم روزانه نقش مقاومت کلیدی ۱۴۹ برای ما برجسته می‌کند. اگر این مقاومت نقش خود را به‌خوبی ایفا کند و قدرت دلار بعد از گزارش CPI کاهش یابد می‌توان همچنان سناریو رسم شده در دید کلان را حفظ کرد. برای نقاط ورود بهتر است تایم فریم ۴ ساعت را بررسی کنیم.

USDJPY 2024 10 08 11 46 23

 تحلیل تکنیکال USDJPY در تایم فریم ۴ ساعت

 طبق تحلیلی که در تایم فریم روزانه داشتیم، برای ورود به پوزیشن فروش بهتر است بعد از رسیدن به مقاومت ۱۴۷ و اصلاح روبه‌بالا تا حوالی ۱۴۸ منتظر ماند و در آن جا وارد پوزیشن فروش شد. (فلش قرمز رنگ)

 دیگر سناریو مدنظر و کمی دور از انتظار ورود به پوزیشن خرید در حوالی مقاومت ۱۴۷ است. اگر دلار به قدرت خود ادامه دهد این سناریو می‌تواند بازدهی مناسبی داشته باشد.

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *