اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل تکنیکال USDJPY: ین مجدد در موضع ضعف

 خلاصه نظرات بانک مرکزی ژاپن بر تعهد این بانک به سیاست پولی انبساطی بوده است. گزارش منتشرشده از نشست سیاست‌گذاری پولی ماه سپتامبر بانک مرکزی ژاپن نشان داد که برنامه‌ای فوری برای افزایش بیشتر نرخ بهره وجود ندارد، هرچند بانک مرکزی در صورت بهبود چشمگیر شرایط اقتصادی آماده تغییرات خواهد بود.

 ریوسئی آکازاوا، وزیر اقتصاد ژاپن، اظهار داشت که شینگو ایشیبا، نخست‌وزیر، انتظار دارد بانک مرکزی قبل از هرگونه افزایش بیشتر نرخ بهره، ارزیابی‌های دقیقی از وضعیت اقتصادی انجام دهد. آکازاوا تأکید کرد که اولویت اصلی ژاپن خروج کامل از رکود تورمی است، فرایندی که به عقیده او زمان‌بر خواهد بود.

 در همین حال، دلار آمریکا باتوجه‌به افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه و نگرانی‌ها از اختلال در عرضه نفت به دلیل درگیری‌های فزاینده در منطقه، از حمایت برخوردار شد. این تقاضا برای دلار به‌عنوان دارایی امن، همراه با تردیدها نسبت به سیاست‌های پولی ژاپن در کوتاه‌مدت، به تضعیف ین کمک کرد.

USDJPY 2024 10 02 22 33 05 e1727897144244تحلیل تکنیکال USDJPY در تایم فریم روزانه

  در تایم فریم روزانه شاهد یک صعود قوی هستیم. سناریو اول که احتمال کمتری دارد بازگشت این جفت‌ارز از مقاومت ۱۴۷ و مجدد ادامه فاز ریزشی است. برای مطمئن شدن از این سناریو باید منتظر داده‌های دلار باشیم که حاکی از ضعف دلار باشد. (فلش قرمزرنگ)

دیگر سناریو مدنظر رشد ادامه‌دار دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن است. در این حالت پس از شکست مقاومت ۱۴۷ و پولبک به آن می‌توان وارد موقعیت خرید این جفت‌ارز شد. (فلش آبی‌رنگ)

USDJPY 2024 10 02 22 37 46 e1727897176846

 تحلیل تکنیکال USDJPY در تایم فریم ۴ ساعت

  در این تایم فریم باتوجه‌به ادامه رشد دلار آمریکا دو موقعیت برای خرید مدنظر است. ابتدا بازگشت این جفت‌ارز تا ناحیه تقاضا حوالی ۱۴۴ و سپس ورود به موقعیت خرید است. (فلش سبزرنگ)

دیگر سناریو موردتوجه رشد این جفت‌ارز و شکست ناحیه عرضه و مقاومت ۱۴۷ است. در این صورت انتظار رشد تا ناحیه عرضه ۱۴۸ را داریم و بعد از اصلاح مجدد تا حوالی ۱۴۷ می‌توان وارد موقعیت خرید شد. (فلش آبی‌رنگ)

برای بررسی بیشتر عوامل موثر فاندامنتال می توانید به تحلیل هفتگی در یوتیوب یا به صفحه تحلیل‌های فاندامنتال بازار جهانی و فارکس مراجعه کنید.

 

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و ارز دیجیتال شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *