اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تحلیل شرایط بازار در 15 اکتبر

در تاریخ 15 اکتبر 2024، بازارهای مالی اروپا و آمریکا با کاهش مواجه شدند. این کاهش پس از افت شدید قیمت نفت خام رخ داد که بخش‌های انرژی را تحت فشار قرار داد. دلیل اصلی این کاهش، گزارش واشنگتن پست بود که اعلام کرد اسرائیل تهدید خود برای هدف قرار دادن تأسیسات انرژی ایران را کنار گذاشته است.

شاخص Stoxx 600 اروپا 0.2% کاهش یافت و افزایش قبلی خود را معکوس کرد. سهام شرکت‌های TotalEnergies و بریتیش پترولیوم (BP) به ترتیب 4.2% و 4.4% کاهش یافتند. قیمت نفت برنت نیز به زیر 75 دلار در هر بشکه سقوط کرد. در همین حال، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد که سال آینده مازاد عرضه نفت وجود خواهد داشت.

در بازار آمریکا، آتی‌های شاخص S&P 500 و Nasdaq 100 نیز کاهش یافتند. سهام شرکت‌های Nvidia و Advanced Micro Devices در معاملات پیش از بازار کاهش یافتند پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت بایدن در حال بررسی محدود کردن ارسال پردازنده‌های پیشرفته هوش مصنوعی به برخی کشورها است.

استراتژیست‌های بانک آمریکا (BofA) اعلام کردند که داده‌های مالی سه‌ماهه سوم نشان می‌دهد که شرکت‌های آمریکایی از نرخ‌های بهره پایین‌تر در اوایل دوره کاهش نرخ‌های فدرال رزرو بهره‌مند شده‌اند. این تحولات نشان‌دهنده تأثیرات گسترده تغییرات در بازار نفت و سیاست‌های اقتصادی بر بازارهای مالی جهانی است.

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *