اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

ترامپ بازارها را به هیجان انداخت

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، صندوق‌های پوشش‌ ریسک (هج فاند) در حال افزایش موقعیت‌های نزولی خود در برابر ارزهایی مانند یوان و پزو مکزیک هستند. این حرکت به دلیل احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات و تأثیرات احتمالی تعرفه‌های پیشنهادی او بر بازارهای جهانی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قرارداد‌های دلاری در بازارهای آپشن ارزی بیش از 300 میلیارد دلاری در حال افزایش است. این موقعیت‌ها در صورت افزایش ارزش دلار در برابر همتایان تهدید شده توسط تعرفه‌ها، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. حجم قراردادها بر روی یوان و پزو در روز سه‌شنبه به بالاترین میزان این ماه رسید.

سوراب تاندون، رئیس جهانی آپشن‌های ارزی در بانک استاندارد چارترد در سنگاپور، می‌گوید: «این موضوع وقتی شروع شد وقتی که شانس‌ها به نفع ترامپ در هفته گذشته تغییر کرد.» او اضافه می‌کند که محبوب‌ترین جفت ارز‌ها دلار-یوان خارجی در بالا و سپس یورو-دلار در فروش و دلار-پزو مکزیک برای خرید بوده است.

افزایش معاملات آپشن حرکات برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان را برای پوشش ریسک ارزی خود در آستانه تاریخ انتخابات 5 نوامبر منعکس می‌کند. رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در بازارهای شرط‌بندی از نامزد دموکرات کامالا هریس پیشی گرفته است که فشار بر سرمایه‌گذاران را برای برنامه‌ریزی در مورد اینکه یک دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ چه معنایی برای دارایی‌ها در سراسر جهان خواهد داشت، افزایش می‌دهد.
شرط بندی بر روی بازار آپشن

ترامپ در مصاحبه‌ای با بلومبرگ نیوز گفت که تعرفه‌ها به «طور چشمگیری» در جلوگیری از سیل محصولات چین و سایر کشورها به آمریکا کمک خواهند کرد. او قبلاً تهدید به تعرفه‌های گسترده کرده بود، از جمله یک مالیات 60٪ بر واردات از چین و تعرفه‌های حداقل 10٪ بر بقیه جهان.

این دیدگاه‌ها بازارها را به ترسیم اینکه این موضوع چه معنایی برای ارزهایی مانند یوان، پزو و یورو دارد، واداشت. جورج بوبوراس، رئیس تحقیقات در صندوق پوششی K2 Asset Management در ملبورن، می‌گوید: «علاقه به آپشن‌های ارزی در هفته گذشته در حال افزایش است و هنوز به اوج نرسیده است.»

تقاضا برای آپشن‌ها به افزایش نوسانات ضمنی یک ماهه جفت ارزها کمک کرده است. نوسانات یوان خارجی این هفته به بالاترین سطح از دسامبر 2022 رسید، در حالی که نوسانات پزو مکزیک به نزدیک به بالاترین سطح چهار ساله رسید.

افزایش هزینه‌های این آپشن‌ها ممکن است سرمایه‌گذاران را به بررسی ارزهای بیشتری در روزهای آینده که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، وادارد. به عنوان یک تجارت جایگزین، تاندون آپشن‌های فروش دلار استرالیا را توصیه می‌کند، که در صورت ضعف دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.

شوکی اوموری، استراتژیست ارشد میز در Mizuho Securities Co. در توکیو، می‌گوید: «معاملات آپشن احتمالاً به افزایش ادامه خواهند داد. شرط‌بندی بر روی دلار قوی‌تر یک فروش آسان است، با توجه به اینکه همچنین یک پناهگاه امن است.»

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *