اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

ترامپ: تعرفه زیباترین کلمه است

دلار آمریکا همچنان در حال تقویت است و ارزهای بازارهای نوظهور همچنان تحت فشار قرار دارند. دلیل این شرایط نگرانی‌ها پیرامون احتمال بازگشت ترامپ به قدرت و اعمال تعرفه‌های تجاری جدید است که به شدت بر بازارهای ارز تاثیرگذار است. با توجه به نزدیکی نتایج انتخابات، این نگرانی‌ها به سادگی برطرف نمی‌شوند. در همین حال، امروز تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز در مرکز توجه قرار دارد که احتمال رشد ارزش یورو را افزایش داده است. علاوه بر این، فروش خرده‌فروشی در آمریکا و تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره ترکیه نیز از رویدادهای مهم امروز به شمار می‌روند.

ترامپ

دلار آمریکا: تعرفه زیباترین کلمه است!

نگاهی به بازارهای جهانی ارز نشان می‌دهد که بازار به نظر می‌رسد برای پیروزی دونالد ترامپ آماده می‌شود. بیشتر ارزهای نوظهور تحت فشار هستند و دلیل آن نیز مشخص است. در یک مصاحبه سرگرم‌کننده با بلومبرگ در روز سه‌شنبه، ترامپ به استفاده از تعرفه‌ها اشاره کرد، در صورتی که دوباره به کاخ سفید بازگردد. اولین قربانی این مصاحبه، پزو مکزیک بود. ترامپ می‌خواهد شرکت‌های آمریکایی زنجیره‌های تأمین خود را نه تنها به مکزیک، بلکه به خود آمریکا کوتاه کنند و قصد دارد از تعرفه‌ها برای اطمینان از این امر استفاده کند. علاوه بر این، در مورد تعرفه‌های گسترده‌تر، به ویژه در صنعت خودروسازی اروپا، ترامپ گفت که تعرفه‌های 10٪ کافی نخواهد بود.

با کمتر از سه هفته تا انتخابات، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به مقابله با چنین تهدیداتی ندارند، حتی اگر نتیجه انتخابات بسیار نامشخص باشد. اگر هنوز آن را ندیده‌اید، لطفاً نگاهی به تحلیل سناریوی بازار ما برای انتخابات آمریکا بیندازید.

برای امروز در آمریکا، نکته برجسته داده‌های فروش خرده‌فروشی سپتامبر و مدعیان بیکاری هفتگی است. انتظار می‌رود فروش خرده‌فروشی معقول باقی بماند، با گروه کنترل در 0.3٪ ماهانه. مدعیان اولیه بیکاری هفتگی انتظار می‌رود در سطح بالای 258,000 باقی بماند، اما عدم قطعیت در مورد تأثیر طوفان هلن و اعتصاب بنادر از واکنش بیش از حد بازار به این داده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با توجه به وزن زیاد یورو در شاخص دلار (DXY)، شاخص دلار می‌تواند به 103.00/103.20 کاهش یابد اگر تحلیل ما (تیم ING) درباره بانک مرکزی اروپا و یورو امروز درست باشد، اما ما معتقدیم که دلار در هر کاهش اکنون حمایت مناسبی پیدا می‌کند.

DXY

یورو : برخی ریسک‌های صعودی امروز

بازار با احتمال 97٪ کاهش نرخ بهره 25 نقطه پایه بانک مرکزی اروپا (ECB) را امروز قیمت‌گذاری کرده است. ما شک داریم که ECB این انتظارات را ناامید کند، اما امروز ریسک‌های صعودی برای نرخ‌های کوتاه‌مدت یورو وجود دارد. این به این دلیل است که بازار اکنون به طور مجازی کاهش نرخ بهره 25 نقطه پایه را در هر یک از شش جلسه بعدی قیمت‌گذاری کرده است و ما معتقد نیستیم که ECB آماده است تا تسهیل سریع‌تر (کاهش 50 نقطه پایه) را به سمت نرخ خنثی نزدیک به 2.00/2.25٪ برای نرخ سپرده‌ها حمایت کند.

EURUSD

اگر ما (ING) درست باشیم، EURUSD ممکن است به منطقه 1.0900/0920 بازگردد، اگرچه چنین افزایش‌هایی ممکن است موقتی باشد. شاید داستانی واضح‌تر برای قدرت یورو امروز EURCHF باشد. در اینجا ما احساس می‌کنیم که EURCHF امسال بسیار تحت تأثیر نرخ‌های کوتاه‌مدت یورو قرار گرفته است و دیدگاه این است که بانک ملی سوئیس یک کف برای نرخ سیاستی در 0.50٪ دارد. نرخ‌های کوتاه‌مدت بالاتر یورو امروز ممکن است EURCHF را به منطقه 0.9480/9500 برساند.

EURCHF

منبع: ING

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *