اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

تقاضای پناهگاه امن قیمت طلا و نقره را بالا برد

طلا و نقره به دلیل کاهش بازده اوراق قرضه، ضعف شاخص دلار آمریکا (USDX) و افزایش تقاضای پناهگاه امن افزایش یافته‌اند. در معاملات نیمروزی آمریکا در روز سه‌شنبه، قیمت‌های طلا و نقره به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند. کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، ضعف شاخص دلار آمریکا و فروش در بازار سهام آمریکا ناشی شده است. همچنین به نظر می‌رسد که خرید پناهگاه امن دو فلز گرانبها افزایش یافته است. قیمت طلا برای دسامبر آخرین بار 18.70 دلار افزایش یافته و به 2684.10 دلار رسیده است و قیمت نقره برای دسامبر 0.494 دلار افزایش یافته و به 31.80 دلار رسیده است.

گزارش‌های اوایل این هفته می‌گویند که ایران از طریق یک کشور ثالث پیامی به آمریکا ارسال کرده و گفته است که اگر پاسخ اسرائیل به حملات موشکی اخیر ایران به اسرائیل محدود به یک هدف خاص باشد، ایران پاسخ نخواهد داد. کارگزار SP Angle صبح امروز گفت که این پیام «به نظر می‌رسد برای فشار بر اسرائیل از طریق آمریکا و متقاعد کردن اسرائیل به عدم هدف قرار دادن ترمینال‌های نفتی ایران طراحی شده است. اگر اسرائیل به تأسیسات نفتی ایران حمله کند، ایران تولید گاز اسرائیل را هدف قرار خواهد داد و باعث ایجاد بحران انرژی جدیدی خواهد شد. این به پوتین کمک خواهد کرد و اروپا را که در حال حاضر با قیمت‌های بالای انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، تحت تأثیر قرار خواهد داد.» همچنین، واشنگتن پست گزارش داد که اسرائیل به آمریکا گفته است که فقط اهداف نظامی ایران را هدف قرار خواهد داد. قیمت نفت خام امروز به شدت کاهش یافته و در حدود 70.25 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. با این حال، طلا و نقره با وجود کاهش بزرگ قیمت نفت امروز افزایش یافته‌اند. یکی از دلایل ممکن است این باشد که معامله‌گران بازار فلزات باور ندارند که اسرائیل یا آمریکا به ایران اطلاع دهند که کدام اهداف را اسرائیل هدف قرار خواهد داد یا نخواهد داد. معامله‌گر بزرگ کایل باس صبح امروز در CNBC گفت که او بسیار مشکوک است که اسرائیل حملات تلافی‌جویانه خود را فقط به اهداف نظامی ایران محدود کند. دیگران نیز موافق هستند و می‌گویند که زمان مناسبی برای اسرائیل است تا به صنعت هسته‌ای ایران آسیب جدی وارد کند. این دیدگاه ممکن است باعث بازگشت تقاضای پناهگاه امن به بازارهای طلا و نقره امروز شده باشد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا در حال حاضر 4.018٪ است.

US10Y
بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده

از نظر تکنیکالی:

خریداران طلا برای دسامبر در کوتاه‌مدت برتری تکنیکالی قوی دارند. هدف بعدی خریداران برای افزایش قیمت، بسته شدن قیمت بالای مقاومت قوی در بالاترین قرارداد 2708.70 دلار است. هدف بعدی فروشندگان برای کاهش قیمت در کوتاه‌مدت، فشار بر قیمت‌های آتی زیر حمایت تکنیکالی قوی در 2600.00 دلار است. اولین مقاومت در 2700.00 دلار و سپس در 2708.70 دلار دیده می‌شود. اولین حمایت در پایین‌ترین قیمت امروز 2654.40 دلار و سپس در 2645.00 دلار دیده می‌شود.

قیمت نقره

گاوهای (خریداران) نقره برای دسامبر در کوتاه‌مدت برتری تکنیکالی کلی دارند. قیمت‌ها همچنان در یک روند صعودی نه هفته‌ای در نمودار روزانه قرار دارند. هدف بعدی گاوهای نقره برای افزایش قیمت، بسته شدن قیمت بالای مقاومت تکنیکال قوی در بالاترین قیمت ماه مه 33.50 دلار است. هدف بعدی خرس‌ها (فروشندگان) برای کاهش قیمت، بسته شدن زیر حمایت قوی در 30.00 دلار است. اولین مقاومت در 32.00 دلار و سپس در 32.50 دلار دیده می‌شود. حمایت بعدی در 31.50 دلار و سپس در پایین‌ترین قیمت این هفته 30.94 دلار دیده می‌شود.

قیمت نقره

منبع: kitco

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *