اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

دلار آمریکا در محدوده ثابت خود باقی ماند

خبرهای روز شنبه درباره بسته محرک مالی چین، انتظارات سرمایه‌گذاران را به طور کامل برآورده نکرد و کمی ناامیدی به همراه داشت، هرچند واکنش بازار به دلیل تعطیلات در ایالات متحده و ژاپن امروز کم‌رمق بود. در این هفته، نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) و داده‌های مربوط به فروش خرده‌فروشی آمریکا در ماه سپتامبر احتمالاً پنج‌شنبه را به روزی مهم تبدیل خواهند کرد. به نظر می‌رسد، دلار همچنان دستاوردهای اخیر خود را حفظ می‌کند.

چین

دلار آمریکا

دلار آمریکا در محدوده خاصی از قیمت ثابت مانده است. اقداماتی مانند بسته محرک مالی چین که جزییات کافی ندارد، قیمت باثبات نفت به دلیل انتظار بازارها برای واکنش احتمالی اسرائیل به ایران و همچنین حمایت کلی از بازارهای سهام پس از اعلام نتایج مثبت بانک‌های آمریکایی و انتظارات مثبت در بخش تراشه‌های الکترونیکی، از جمله عوامل مؤثر در بازارهای جهانی هستند.

دلار آمریکا توانسته است دستاوردهای اخیر خود را حفظ کند، چرا که سرمایه‌گذاران انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تا کمتر از 50 نقطه پایه در سال جاری دارند. اگرچه یکی از اعضای فدرال رزرو، رافائل بوستیک، پیشنهاد داده که شاید بانک مرکزی در چرخه کاهش نرخ بهره خود یک نشست را نادیده بگیرد، انتظار نمی‌رود نرخ‌های کوتاه‌مدت آمریکا از این سطح بالاتر برود.

در این هفته، تا روز پنجشنبه که داده‌های فروش خرده‌فروشی ماه سپتامبر آمریکا منتشر می‌شود، اطلاعات مهم اقتصادی از آمریکا منتشر نخواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که فروش خرده‌فروشی به میزان 0.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یابد و نشان دهد که رشد اقتصادی آمریکا همچنان ادامه دارد. انتظار می‌رود که این داده‌ها باعث تقویت بیشتر دلار شوند.

همچنین در مصاحبه‌ای با اسکات بسنت، کاندیدای احتمالی برای وزارت خزانه‌داری در دولت احتمالی دونالد ترامپ، گفته شده که ترامپ، در صورت انتخاب، به دنبال تضعیف دلار برای منافع تجاری نخواهد بود. این موضع با تفکر فعلی بازار هم‌راستا است و نشان می‌دهد که سیاست‌های ترامپ، حتی با توجه به اظهاراتش درباره دلار، احتمالاً برای این ارز مثبت خواهد بود.

در نهایت، انتظار می‌رود که به دلیل تعطیلی بازار خزانه‌داری آمریکا به مناسبت روز کلمبوس، روز معاملاتی آرامی داشته باشیم و شاخص دلار (DXY) در محدوده 102.70 تا 103.20 باقی بماند.

DXY

یورو

در چند ماه گذشته، داده‌های اقتصادی ناحیه یورو ضعیف بوده‌اند و بازار اکنون انتظار دارد که نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تا تابستان آینده به 2.00 درصد کاهش یابد. تیم اقتصادی منطقه یورو نیز به همین نتیجه رسیده است. با این حال، ریسک کوچکی وجود دارد که بانک مرکزی اروپا در چرخه کاهش نرخ بهره کمتر از حد انتظار عمل کند و به همین دلیل انتظار نمی‌رود که اختلاف نرخ بهره دو ساله (EUR:USD) از سطح فعلی بیشتر شود. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که نرخ EURUSD زیر 1.0900 را دنبال نکنند، مگر اینکه به عنوان مثال، افزایش شدیدی در قیمت نفت رخ دهد.

در چشم‌انداز کلی، نرخ مبادله EURUSD در میانه محدوده معاملاتی دو ساله بین 1.0550 تا 1.1150 قرار دارد. ماه‌های نوامبر و دسامبر معمولاً برای دلار نزولی هستند، اما نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در 5 نوامبر تعیین‌کننده خواهد بود. در حال حاضر، انتظار می‌رود که EURUSD بتواند از محدوده حمایتی 1.0850 تا 1.0900 حمایت کند و در صورتی که جلسه بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه به اندازه پیش‌بینی‌های بازار نزولی نباشد، یورو ممکن است تقویت شود.

EURUSD

پوند

انتشار داده‌های اشتغال و به ویژه داده‌های تورم بریتانیا در روز چهارشنبه می‌تواند نقش مهمی در تعیین قیمت‌گذاری چرخه کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان و عملکرد پوند داشته باشد. در هفته‌های اخیر، نرخ‌های بهره بریتانیا به دنبال نرخ‌های آمریکا افزایش یافته‌اند، هرچند که اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان، اعلام کرده که بانک ممکن است اگر داده‌های تورم اجازه دهد، رویکرد «فعال‌تر (کاهش نرخ بهره بیشتر)» اتخاذ کند. اگر نرخ تورم بخش خدمات در ماه سپتامبر به 5.2 درصد (به صورت سالانه) کاهش یابد، همان‌طور که پیش‌بینی شده است، این امکان برای بانک مرکزی وجود خواهد داشت.

GBPUSD

این مسئله باعث می‌شود که نرخ یورو به پوند (EURGBP) احتمالاً در این هفته از محدوده حمایتی 0.8350 حفظ شود و ممکن است مجدداً به اوج اخیر 0.8435 برسد. همچنین، انتظار می‌رود که نرخ پوند به دلار (GBPUSD) به محدوده 1.3000 فشار بیاورد. با این حال، بعید است که نشست سرمایه‌گذاری امروز بریتانیا تأثیر عمده‌ای بر پوند داشته باشد، حتی با وجود تیترهای مثبت خبری که وجود دارد. سرمایه‌گذاران بیشتر منتظر خواهند بود تا ببینند که ریچل ریوز، وزیر دارایی بریتانیا، در اولین بودجه خود در تاریخ 30 اکتبر چه اقداماتی انجام خواهد داد.

EURGBP

منبع: ING

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *