اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

دلار در انتظار اطلاعات جدید از فدرال رزرو

مقدمه: بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را ۱۵ نقطه پایه افزایش داد و خرید اوراق‌قرضه را کاهش داد. ما (تیم تحلیل ING) امروز منتظر داده‌های مداخله در فارکس هستیم. حتی اگر USDJPY توسط معاملات سوداگرانه حمایت شود، تصویر کلی همچنان برای ین از نظر ساختاری در حال مطلوب‌تر شدن است. امروز منتظر علامت‌های داویش از سمت جلسه FOMC باشید.

دلار آمریکا:

تأثیر افزایش ناگهانی نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن (اطلاعات بیشتر در بخش ین زیر) در بازار فارکس بسیار کوتاه‌مدت بود. قبل از این که بتوانیم تمرکز خود را بر روی جلسه FOMC امروز عصر معطوف کنیم، باید داده‌های میزان مداخله ژاپن در فارکس را مشاهده کنیم.

نرخ‌ بهره بانک مرکزی آمریکا امروز تغییر نخواهد کرد؛ اما اجماع روشنی در مورد این که پاول چه مقدار در مورد مسیر نرخ بهره راهنمایی خواهد کرد، وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند از شرایط FMOC در سال ۲۰۱۹ الهام بگیرند تا زمینه را برای کاهش نرخ بهره ماه سپتامبر فراهم کنند. در آماده‌سازی برای کاهش ماه ژوئیه، بیانیه ژوئن فدرال رزرو در سال 2019  عملکرد اقتصادی قوی (همانند شرایط فعلی) را تأیید کرد. مطمئناً، پاول این بار لحن محتاطانه‌ای را در مورد تورم تکرار خواهد کرد؛ اما او اغلب صدای جناح داویش FOMC بوده است و کنفرانس مطبوعاتی می‌تواند برای دلار منفی باشد.

DXY 2024 07 31 14 39 45

دیدگاه ما این است که فدرال رزرو می‌خواهد از ضربه غیرضروری به اقتصاد جلوگیری کند؛ بازار کار در حال ضعیف شدن و این همراه با اخبار مثبت کاهش تورم است و این باید برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر کافی باشد. بازارها موافق هستند و به‌طور کامل کاهش ۲۵ نقطه پایه در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. سؤال این است که آیا فدرال رزرو می‌خواهد از این جلسه برای آماده‌کردن بازارها برای حرکت در جلسه بعدی استفاده کند؟ دیدگاه اصلی ما این است که آن‌ه تا حدودی این کار راخواهند کرد – اما احتمالاً راهنمایی روشنی ارائه نخواهند داد که باعث افت شدید دلار شود.

دلار امروز به دنبال برخی ریسک‌ها نزولی است؛ اما انتشار داده حقوق و دستمزد (NFP) روز جمعه می‌تواند رویداد بزرگ‌تری برای بازار فارکس باشد.

یکی از پیشرفت‌های مهم در گروه ده (G10) دیشب رخ داد، داده‌های CPI استرالیا در ژوئن برای سه‌ماهه دوم منتشر شد. این ارقام ممکن است برای سوق دادن بانک مرکزی استرالیا به رویکرد محتاطانه‌تر و نگه‌داشتن نرخ بهره در هفته آینده کافی باشد. بااین‌حال، ما فکر می‌کنیم که داده‌ها همچنان نشان می‌دهند که کاهش تورم بسیار آهسته است و ما تقریباً از افزایش ۲۵ نقطه پایه در نشست ۶ اوت حمایت می‌کنیم. دلار استرالیا امروز نزولی است؛ اما از نظر ما (تیم تحلیل ING) پتانسیل صعودی مناسبی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

 

ین ژاپن: افزایش غیرمنتظره نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن

بانک مرکزی ژاپن امروز نرخ بهره را به ۰.۲۵ درصد افزایش داد، مطابق با پیش‌بینی ما؛ اما برخلاف توافق و قیمت‌گذاری بازار بود. بانک مرکزی ژاپن همچنین اعلام کرد که خرید اوراق‌قرضه تقریباً به نصف کاهش می‌یابد و به حدود ۳ تریلیون ین تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۶ خواهد رسید. افزایش نرخ نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در سیاست پولی ژاپن است که در آن سیاست‌گذاران تأکید بیشتری بر پیش‌بینی‌های بلندمدت تورم دارند. اکنون بالای ۲ درصد در سال مالی ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌شود.

در این بیانیه همچنین بر ریسک‌های تورمی ناشی از افزایش قیمت‌های واردات تأکید شده است، جایی که تأثیر ارز ضعیف بیشتر است. از نظر ما، این افزایش غافلگیرکننده درکل تلاشی (شاید هماهنگ) برای تثبیت ین بود. جفت‌ارز USDJPY پس از انتشار نوسان کرد و در تلاش برای شکستن حمایت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۱۵۱.۶) متوقف شد. این جفت‌ارز به‌سرعت بازگشت و در حال حاضر با قیمت ۱۵۳.۰ معامله می‌شود که اندکی بالاتر از سطوح پیش از اعلام بیانیه است.

USDJPY 2024 07 31 14 39 30

عدم افزایش نرخ ین (البته الان مقداری افزایش یافته) پس از بیانیه باید با برخی موقعیت‌های ساختاری پایدار در ین مرتبط باشد؛ زیرا ممکن است سفته‌بازان افزایش نرخ بهره را به‌عنوان یک اوج کوتاه‌مدت برای ین و به‌عنوان فرصتی برای ورود مجدد به ارزهای جذاب در نظر بگیرند. اتفاقاً اجماع احتمالاً به نفع کاهش بیشتر در خرید اوراق‌قرضه بود که در مورد میزان افزایش بازدهی JGB نقش مهمی دارد. در نهایت، نگرانی‌های رشد (تولید صنعتی در ماه ژوئن کاهش یافت) احتمالاً به محدود نگه‌داشتن شرط‌بندی‌ها کمک می‌کند. قیمت‌گذاری بازار برای پایان سال ۱۴ نقطه پایه افزایش نرخ بهره تا پایان سال است.

بااین‌حال، ما نمی‌توانیم انکار کنیم که این یک پیشرفت بزرگ برای ین است و تحولی که می‌تواند به‌طور ساختاری تصویر پوزیشن‌های معاملاتی حملی (انتقالی) را تغییر دهد، به‌ویژه اگر بانک مرکزی ژاپن همچنان هاوکیش باقی بماند و تا پایان سال ۲۵ نقطه پایه نرخ بهره را افزایش دهد. فراتر از کوتاه‌مدت، ین ضعیف به نظر می‌رسد، بعد از انتشار ارقام مداخله بانک مرکزی ژاپن توسط وزارت دارایی، منتظر فروش برخی در ین باشید. رویدادهای ایالات‌متحده (فدرال رزرو امروز، حقوق و دستمزد در روز جمعه) باید جهت USDJPY را در کوتاه‌مدت تعیین کند و ما فکر می‌کنیم که آزمایش مجدد سطوح زیر ۱۵۲ ممکن است.

منبع: ING

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و ارز دیجیتال شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *