اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار
پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

عدم اطمینان در بازار کار، روند تقویت دلار را تداوم می‌بخشد

دلار در ابتدای این هفته حمایت بیشتری پیدا کرده است، زیرا بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافته است. بخشی از این افزایش به دلیل اظهارات مقامات فدرال رزرو با موضع هاوکیش بوده است. با این حال، احتمالاً نشانه‌هایی از کاهش بدهی‌ها قبل از انتخابات به شدت رقابتی ایالات متحده که در دو هفته آینده برگزار می‌شود، دیده می‌شود. این پدیده باعث تقویت دلار در برابر سایر ارزها می‌شود.

دلار آمریکا

به نظر می‌رسد که نوسانات در بازار اوراق قرضه و ارز به دلیل کاهش بدهی‌ها (Deleveraging) پیش از انتخابات آمریکا شدت گرفته است. اگر شرایط نقدینگی بازار ارز بدتر شود، احتمالاً دلار آمریکا به تقویت خود ادامه خواهد داد. همچنین، ممکن است کرون نروژ به دلیل نقدینگی پایین خود در میان ارزهای تحت تأثیر، یکی از بزرگترین بازندگان باشد. دلار استرالیا و دلار نیوزیلند نیز ممکن است تحت فشار قرار گیرند، زیرا بازارها برای پوشش ریسک انتخابات ترامپ به این ارزها که به‌عنوان نماینده‌های چین در بازار شناخته می‌شوند، فشار وارد می‌کنند.

روز گذشته، سه تن از مقامات فدرال رزرو (لوگان، کاشکاری و اشمید) نسبت به تسهیل‌های بیشتر اقتصادی محتاطانه صحبت کردند و در واقع از بازنگری‌های اخیر که به سمت سیاست‌های انقباضی‌تر در منحنی OIS دلار آمریکا رفته بود، حمایت کردند. در مقابل، ماری دالی موضعی ملایم‌تر (داویش‌تر) داشت، اما این امر نتوانست مانع از کاهش ۵ نقطه پایه از انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره تا پایان سال شود. در حال حاضر، منحنی آتی نرخ بهره فدرال رزرو ۴۰ نقطه پایه کاهش و منحنی OIS ۳۶ نقطه پایه کاهش را نشان می‌دهد.

در حالی که این اختلاف در سیاست‌ها به نفع دلار ادامه دارد، ما مطمئن نیستیم که بازارها بدون اطلاعات بیشتر از وضعیت بازار کار (به ویژه گزارش فرصت‌های شغلی JOLTS در ۲۹ اکتبر) تمایل به پیش‌بینی کاهش‌های بیشتر داشته باشند. تا آن زمان، تمایل ما به تقویت دلار بیشتر به دلیل پوشش ریسک انتخاباتی ترامپ است تا افزایش‌های بیشتر نرخ بهره در کوتاه‌مدت باشد.

DXY

یورو

امروز باید به سخنرانی‌های اعضای بانک مرکزی اروپا (ECB) توجه کنیم. تغییرات اخیر در نگرانی‌های رشد اقتصادی در روایت ECB باعث شده که تمرکز بیشتری بر روی نظرسنجی‌های فعالیت اقتصادی مانند PMI و Ifo این هفته داشته باشیم. امروز، علاوه بر مصاحبه تلویزیونی رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، سخنرانی‌هایی از اعضای مختلف ECB خواهیم شنید.

سوال کلیدی این است که آیا اعضای هاوکیش با دیدگاه لاگارد در مورد کاهش تدریجی تورم و تمرکز بر رشد اقتصادی موافق هستند؟ با توجه به تورم پایدار در بخش خدمات منطقه یورو، احتمالاً پاسخ منفی است. اما مگر اینکه PMI‌ها نشانه‌هایی از بهبود فعالیت اقتصادی نشان دهند، متقاعد کردن بازارها برای کاهش نرخ بهره کار آسانی نخواهد بود.

EURUSD

در بقیه اروپا، باید به اولین سخنرانی از چهار سخنرانی رئیس بانک انگلستان، اندرو بیلی، توجه کنیم. EURGBP ممکن است از 0.8300 بازگشت کند، زیرا بازارها به هرگونه اشاره‌ای به سیاست‌های تسهیلی توسط بیلی حساس خواهند بود. همچنین، در مورد GBPUSD، تمایل کوتاه‌مدت ما (تیم تحلیل ING) همچنان 1.28 است.

EURGBP

ین ژاپن

جفت ارز USDJPY پس از عبور مجدد از سطح 150.0 همچنان به دقت دنبال می‌شود. ین ژاپن به طور طبیعی به ضعف بازار اوراق قرضه حساس است اما بازارها همچنین برخی از ریسک‌های سیاسی را به ین اضافه کرده‌اند، زیرا نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم LPD پیش از انتخابات این هفته حمایت خود را از دست داده است.

تضعیف سیاسی نخست‌وزیر شیگرو ایشیبا می‌تواند منجر به تأخیر بیشتر در برنامه‌های عادی‌سازی بانک مرکزی ژاپن شود و وزیر دارایی را با تصمیمی مواجه کند که یا ین را به فروش بیشتر واگذار کند یا دوباره به مداخله در بازار ارز بپردازد.

ما همچنان فکر می‌کنیم که بازارها نسبت به مداخله کلامی حساس‌تر از موارد قبلی خواهند بود، با توجه به موفقیت دور اخیر مداخله در بازار ارز که ژاپن انجام داد. اما در حال حاضر احتمال زیادی وجود دارد که سفته‌بازان ین همچنان سطوح جدیدی را آزمایش کنند که باعث واکنش وزارت دارایی شود.

USDJPY

منبع: ING

عضو کانال تلگرامی اخبار و تحلیل فوری فارکس و انس طلا شوید

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *