اخبار فوری فارکس | کامودیتی | ارز دیجیتال | تحلیل فوری اخبار

پر مخاطب ترین

با عضویت در خبر نامه یـــــــــوتــــــــو تایــــــــــمز از اخبار بروکر‌ها مطلع شوید

چگونه یکNFT یک و نیم میلیون دلاری به قیمت 23,000 دلار خریداری شد!

در روز چهارشنبه، یک NFT از مجموعه CryptoPunks به نام CryptoPunk #2386 که ارزش آن حدود 1.5 میلیون دلار (600 اتریوم) بود، تنها به قیمت 23,000 دلار (10 اتریوم) فروخته شد. این فروش به دلیل استفاده از یک قرارداد هوشمند و یک حرکت غیرمنتظره انجام شد.

مجموعه CryptoPunks یکی از ارزشمندترین NFTهای اتریوم هستند و حتی پس از گذشت سال‌ها از رونق بازار، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. این NFT خاص به دلیل اینکه یکی از تنها 24 تصویر از میمون‌ها در مجموعه 10,000 تایی CryptoPunks بود، بسیار ارزشمند بود. هفته گذشته، یکی از این میمون‌ها به قیمت نزدیک به 1.5 میلیون دلار فروخته شد.

در اوج بازار NFT، برخی از CryptoPunks به قدری ارزشمند بودند که به صورت قطعات کوچکتر تقسیم می‌شدند تا سرمایه‌گذاران بیشتری بتوانند مالکیت جزئی از آن‌ها را داشته باشند. در مورد Punk #2386، مالک آن از طریق یک وب‌سایت کوتاه‌مدت به نام Niftex آن را به 10,000 توکن ERC-20 تقسیم کرده بود. این NFT در بلاکچین اتریوم در امانت نگه داشته شده بود و حقوق مالکیت آن به 10,000 سهم تقسیم شده بود. اما پس از بسته شدن Niftex، معامله این توکن‌ها دشوار شد.

یک توسعه‌دهنده قرارداد هوشمند به نام 0xquit در توییتر توضیح داد که Punk #2386 در نهایت 257 مالک جزئی داشت. با بسته شدن پلتفرم Niftex، راه اصلی معامله این NFTها عملاً از بین رفت. با این حال، یک نفر که چشم به این NFT داشت، توانست با استفاده از قرارداد هوشمند، ویژگی خرید را فعال کند و مالکیت NFT را با قیمتی بسیار کمتر از ارزش فعلی آن به دست آورد.

NFT

این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده بود که هر سهامداری می‌توانست یک قیمت خرید پیشنهاد دهد و اگر هیچ‌کس مخالفت نمی‌کرد، می‌توانست پس از 14 روز دارایی را خریداری کند. این پیشنهاد در 28 آگوست با قیمت 0.001 اتر به ازای هر سهم یا 10 اتر برای تمام 10,000 سهم ارائه شد و تایمر شروع به کار کرد.

یکی از سهامداران Punk #2386، یک سرمایه‌گذار NFT به نام Gmoney، تلاش کرد تا خرید را مسدود کند اما به دلیل اشتباه در محاسبه مقدار پیشنهاد مقابله‌ای، موفق نشد. در نتیجه، پیشنهاد خرید انجام شد و Punk #2386 به قیمت 10 اتر فروخته شد. این حرکت به عنوان “سرقت قرن” توصیف شد.

هویت مالک جدید Punk #2386 ناشناخته است و این NFT در حال حاضر برای فروش لیست نشده است. با این حال، یک پیشنهاد خرید به ارزش 600 اتر دریافت کرده است که اگر به این قیمت فروخته شود، بازدهی 60 برابری خواهد داشت.

NFT

Gmoney در توییتی گفت که این حرکت را به عنوان یک «سرقت» نمی‌بیند و افزود: «اگر سیستم‌های غیرمتمرکز می‌خواهید، باید خوبی‌ها و بدی‌های آن را بپذیرید. این بخشی از بازی است. اگر این قوانین را دوست ندارید، احتمالاً نباید بازی کنید.»

منبع: decrypt

پرمخاطب ترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *