سازمان اوپک فرآیند بازگرداندن تدریجی سهمیههای تولید نفت عراق به سطح پیش از جنگ را آغاز کرده است؛ اقدامی که به گفته این وزارتخانه، باعث تقویت ظرفیت تولید و حمایت از روند احیای بخش نفت این کشور خواهد شد.
وزارت نفت عراق اعلام کرد درون اوپک یک توافق و درک سطح بالا وجود دارد که شرایط تاریخی و نیازهای فعلی کشورها را در سیاستگذاری تولید در نظر میگیرد.
نخستوزیر عراق هیچ گفتوگویی درباره خروج از اوپک نداشته است.
بغداد از بازنگری سهمیههای تولید اوپک حمایت میکند تا این سهمیهها با شرایط کشورهای عضو، از جمله وضعیت اقتصادی و امنیتی عراق، همخوانی بیشتری داشته باشد.



















