شرکت ملی نفت ابوظبی یا ادنوک (ADNOC) اعلام کرد یکی از بزرگترین تأسیسات گازی امارات پس از آسیب ناشی از حملات ایران، تا سال ۲۰۲۷ به ظرفیت کامل باز نخواهد گشت.
مجتمع گازی حبشان در ابوظبی ــ از بزرگترین مراکز فرآورش گاز جهان ــ اکنون با حدود ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت میکند و هدفگذاری شده تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۸۰ درصد ظرفیت بازگردد. بازسازی کامل این مجموعه برای سال ۲۰۲۷ پیشبینی شده است؛ حملات ماه آوریل باعث آتشسوزی و اختلال در عملیات این تأسیسات شد.
این حملات بخشی از تنشهای گستردهتر منطقهای است که مسیرهای کشتیرانی خلیج فارس، از جمله تنگه هرمز، را نیز تحت تأثیر قرار داده و موجب بیثباتی بازار انرژی و افزایش قیمتها شده است.

















