
بر اساس گفتههای سه نفر از حاضران در یک نشست غیرعلنی که روز دوشنبه برگزار شد و برای بیان جزئیات آن خواستار ناشناس ماندن بودند، هاوارد لاتنیک، وزیر بازرگانی آمریکا، به مدیران اجرایی اعلام کرد که وزارتخانه تحت مدیریت او در حال بررسی واردات رباتهای برخوردار از یارانههای دولتی چین است و پس از تکمیل این بررسی، دولت آمریکا ممکن است اقدامات قاطعی را در این زمینه اتخاذ کند.
مقامهای آمریکایی بهطور فزایندهای صنعت رباتیک مورد حمایت دولت چین را یک نگرانی امنیت ملی تلقی میکنند. به باور آنان، رباتهای چینی که از یارانههای دولتی بهرهمند هستند، ممکن است پیش از آنکه تولیدکنندگان آمریکایی توان رقابت پیدا کنند، بر بازارهای جهانی مسلط شوند.





















