
قطر و پاکستان اعلام کردند که نخستین نشست گفتوگوهای سطحبالای ایران و آمریکا ذیل تفاهمنامه اسلامآباد در سوئیس به پایان رسیده است؛ نشستی که به گفته منابع مطلع، در فضایی مثبت و سازنده برگزار شده است.
بر اساس این گزارش، پیشرفتهای قابلتوجهی حاصل شده که از جمله آنها ایجاد سازوکاری برای ادامه گفتوگوهای فنی است. طرفها همچنین توافق کردهاند کمیتهای سطحبالا برای نظارت سیاسی بر روند میانجیگری تشکیل شود و مذاکرهکنندگان ارشد بهصورت منظم به این کمیته گزارش دهند.
کمیته سطحبالا نیز بر سر یک نقشهراه برای دستیابی به توافق نهایی طی ۶۰ روز آینده به جمعبندی رسیده است.
در بخش دیگری از توافقات، طرفها ایجاد یک «سلول کاهش تنش» با لبنان را پذیرفتهاند تا به اجرای آتشبس لبنان و جلوگیری از نقض آن کمک کند.
گفتوگوهای فنی قرار است تا پایان هفته در مجموعه بُرگِناشتاک سوئیس ادامه یابد.

















